صنعت، معدن، تجارت

ایران در جایگاه نخست ثبت جهانی محصولات در سال ۲۰۱۸

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت گفت: در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۸ محصول صادراتی ایران، توانستیم رتبه اول دنیا در ثبت محصولات کسب کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی میرصالحی اظهار داشت: تاکنون ۶۱ محصول صادراتی کشورمان را به ثبت جهانی رسانده ایم.

وی با بیان اینکه با یونیدو همکاری داریم، تصریح کرد: ثبت جهانی ۱۰ محصول معدنی کشور در سال جاری با همکاری ایمیدرو را دستور کار داریم.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت با اشاره به برخی برنامه های این دفتر، بیان کرد: تصویب لایحه حمایت از مالکیت صنعتی را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم.

میرصالحی با اشاره به برخی برنامه های یونیدو در کشورمان، گفت: پروژه شیلات در چابهار در حال اجرا با استفاده از فناوری‌های نوین است و یکی از ۸ پروژه یونیدو است. همچنین پروژه اشتغال در ۵ استان کشور و پروژه کمک به استارت آپها با مبلغ ۲ میلیون دلار از پروژه های دیگر یونیدو هستند.

وی تاسیس مرکز همکاری های جنوب یونیدو در ایران و مذاکره با اکو برای تاسیس مرکز انرژی های تجدید پذیر در ایران را دو پروژه دیگر یونیدو در ایران دانست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا