انرژی

افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای هفدهمین هفته متوالی

طبق آمار شرکت خدمات میدان نفتی "بیکر هیوز"، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته ۹ حلقه افزایش یافت و به ۷۱۲ حلقه رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا به بالاترین سطح از هفته منتهی به ۱۷ آوریل سال ۲۰۱۵ رسیده است.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای هفدهمین هفته متوالی افزایش یافت که طولانی‌ترین مدت افزایش در شش سال گذشته محسوب می‌شود و منعکس کننده این موضوع است که شرکت‌های حفاری آمریکایی راه‌های موثری را برای افزایش تولید در فضای قیمت‌های پایین نفت پیدا می‌کنند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ ۲۵ ماه مه برای تصمیم گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت دیدار می‌کنند. این تولیدکنندگان در نوامبر سال گذشته موافقت کردند به منظور حمایت از قیمت‌ها، از ابتدای ژانویه سال میلادی جاری به مدت شش ماه تولیدشان را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما روند رشد سریع‌تر از حد انتظار تولید آمریکا رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

تولید آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد رشد کرده و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده و به سطح تولید عربستان و روسیه نزدیک می‌شود.

با وجود اقدامات کشورهای عضو اوپک و سایر صادرکنندگان از جمله روسیه برای محدود کردن عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۷، هر دو قیمت پایه وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و نفت برنت به میزان بیش از ۱۰ درصد در ماه گذشته کاهش پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا