بانکبانک و بیمهبیمه

طرح بیمه حساب های بانکی تا پایان سال در شرکت بیمه آرمان اجرایی می شود

مدیرعامل بیمه آرمان از راه اندازی طرح بیمه بانکداری تا پایان امسال خبر داد و گفت: ریسک هایی مانند بانکداری دیجیتال، امنیت داده ها، عدم قطعیت تراکنش‌ها، کلاهبرداری‌های بانکی و فیشینگ تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «کامبیز پیکارجو» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه صنعت بانکداری با ریسک‌های متفاوتی مواجه است، گفت: این نوع بیمه، ریسک‌های این صنعت را که با ریسک‌های سایر صنایع تفاوت دارد پوشش می دهد.

این فعال صنعت بیمه ادامه داد: موضوعاتی مانند بانکداری دیجیتال، امنیت داده ها، عدم قطعیت تراکنش‌ها، کلاهبرداری های بانکی، فیشینگ و خطاهای مدیریتی از جمله ریسک های پیش روی صنعت بانکداری به شمار می روند که درصدد پوشش بیمه ای آنها هستیم.

همچنین بخوانید

پیکارجو توضیح داد: بر اساس این طرح، شرکت های بیمه با بانک‌ها قرارداد امضا می کنند که از طریق آن مشتریان بانک‌ها تحت پوشش بیمه خدمات بانکی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بیمه آرمان اظهار داشت: تخلفاتی مانند فیشینگ، روندی پیچیده دارند اما قابل بیمه شدن هستند که در حال بررسی بیمه مربوط به آن هستیم.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند تخلفات مربوط به رمز بانکی و رمز دوم کارت های بانکی نیز تحت پوشش بیمه‌های سایبری بانکی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: البته طراحی این نوع بیمه مستلزم تایید و مجوز سازمان بیمه مرکزی است که روند اجرایی آن دنبال می‌شود.

در سال های اخیر، شمار تخلفات مربوط به بانکداری دیجیتال روندی افزایشی داشته به طوری که بانک مرکزی ناچار شد طرح استفاده اجباری از رمز دوم یکبار مصرف را اجرایی کند که البته به علت فراهم نبودن زیرساخت های آن به تعویق افتاد.

راه اندازی بیمه خدمات بانکداری می تواند تا حد زیادی ریسک های پیش روی صنعت بانکداری را پوشش داده و امنیت تراکنش های بانکی را افزایش دهد.

فیشینگ (Phishing) به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و … از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و… گفته می‌شود که سارقان پس از دستیابی به اطلاعات اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا