امور زیربناییراه و ساختمان

پیشرفت ۳۷ درصدی خط آهن چابهار-زاهدان؛ توسعه بندر چابهار در گروه تکمیل پروژه راه آهن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: لازمه توسعه و پیشرفت بندر چابهار، تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند اجرای پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان، گفت: از آغاز اجرای این پروژه تاکنون، احداث خط آهن پیشرفت ۳۷ تا ۳۹ درصدی داشته و این نشان دهنده روند کند و آهسته اجرای پروژه است.

تکمیل پروژه خط آهن چابهار – زاهدان به اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

همچنین بخوانید

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بر اساس گزارش های ارائه شده، تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان به اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که این بودجه باید توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد.

احداث خط آهن چابهار – زاهدان لازم توسعه و پیشرفت بندر چابهار

وی لازمه توسعه و پیشرفت بندر چابهار را تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان دانست و گفت: بندر چابهار در شرایط کنونی به سمت هدف تخلیه و بارگیری ۸ و نیم میلیون تن کالا در حال حرکت است، اما قطعا لازمه تحقق این مسئله، تکمیل خط راه آهن چابهار به زاهدان است.

انتقال سالانه ۶ میلیون تن کالای بندر چابهار توسط خط راه آهن چابهار-زاهدان

یارمحمدی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، برای تخلیه و بارگیری ۶ میلیون تن کالا از ۸ و نیم میلیون تن کالای بندر چابهار، کاملا به خط راه آهن چابهار- زاهدان نیاز است، یعنی در صورت عدم تحقق پروژه مذکور، تنها می توان ۲ و نیم میلیون تن کالا را از طریق جاده های استان سیستان و بلوچستان منتقل کرد و عملا پیشرفت بندر چابهار دچار مشکل خواهد شد.

تقویت بندر چابهار به توسعه اقتصادی کشور می انجامد

وی گفت: با توجه به تحریم های آمریکا علیه بنادر و صنعت کشتیرانی کشورمان، بندر چابهار یکی از اهداف اصلی کشور برای توسعه امر صادرات و واردات است، از این رو تقویت بندر چابهار به توسعه اقتصادی کشور می انجامد.

توسعه پسکرانه های بندر چابهار همانند توسعه خود بندر اهمیت دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به طور حتم توسعه پسکرانه های بندر چابهار همانند توسعه خود بندر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین توسعه زیرساخت های بندر چابهار به عنوان یک پروژه استراتژیک و ملی باید در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، البته اجرای راه آهن چابهار-زاهدان از اولویت بیشتری نسبت به بقیه امور برخوردار است./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا