امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تمام مرغ‌های کشور رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای مهرماه سالجاری با اجرای طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی تمام مرغ‌های عرضه شده در بازار در سه سطح رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در مراسم رونمایی از طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، اظهار کرد: صنعت مرغ کشور اشتغالزایی بالایی ایجاد کرده و از طرفی مصرف مرغ در کشورمان بالاست و برای بازارهای صادراتی نیز برنامه‌ریزی داریم، بر این اساس سند ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را در دستور کار داریم.

وی افزود: کشورهای عقب‌افتاده و در حال توسعه هنوز گرفتار سلامت غذایی محصولات خود هستند، اما ما در ایران به دنبال ارتقاء کیفیت سلامت محصولات خام دامی هستیم تا بتوانیم این محصولات را با کیفیت بالاتری در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار دهیم.

رفیعی‌پور ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مشکلات بهداشتی محصولات خام دامی به صفر رسیده است، اما تقلب در این کشورها مانند اروپا و آمریکا وجود دارد و ما نیز نیازمند ارتقاء کیفیت در کشورمان هستیم.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بر این اساس مرغ‌های عرضه شده از کشتارگاه‌های کشور از ابتدای مهر ماه با سه گرید A+، A،B به بازار عرضه خواهند شد و مصرف کننده براساس کیفیت محصول می‌توانند انتخاب داشته باشند.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره قیمت این محصولات، گفت: براساس اعلام نظر سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت این محصولات تعیین می‌شود.

رفیعی‌پور گفت: در طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی مرغ کشتارگاه‌ها مجهز به تجهیزاتی می‌شوند تا بدون دخالت دست، ضایعات مرغ جدا و بسته‌بندی می‌شود که این امر باعث افزایش ماندگاری و ارتقاء بهداشتی آن خواهد شد.

۱۳ هزار تن تخم‌مرغ صادر شد

بنا بر این گزارش ماکنعلی معاون سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: کیفیت بهداشتی در بخش تولیدات تخم‌مرغ کشور نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، به طوری که اخیراً توانسته‌ایم در مدت سه هفته ۱۳ هزار تن تخم‌مرغ صادر کنیم.

و افزود: امیدواریم که در آینده نیز بتوانیم بازار مرغ منطقه را با ارتقاء کیفی محصولات خود به دست بگیریم.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا