اقتصاد کلان

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پیش از پایان سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی برای اصلاح یک قانون باید مسیر طولانی از زمان ارائه لایحه یا تدوین طرح در مجلس تا تصویب در صحن علنی طی کرد.

وی اظهارداشت: کار کارشناسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی ایران به اتمام رسیده است.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه کلیات متن مصوبه کمیسیون اقتصادی در قالب «اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده » چند ماه قبل در صحن علنی خانه ملت مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: هیئت رئیسه مجلس به دلیل نکاتی که در برخی از بندها این متن وجود داشت به عنوان شور دوم به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

پورابرهیمی اظهارداشت: تاکنون چندین جلسه در این زمینه برگزار شده وامید می رود یک یا دو هفته آینده متن نهایی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بعد از شور دوم و با توجه به تصویب کلیات دوباره در دستور کار صحن قرار گیرد.

وی گفت: پیش بینی می شود این لایحه طی یک تا دو ماه آینده پس از ۲.۵ تا ۳ سال کار کارشناسی مشترک دولت و مجلس به تصویب نهایی برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مالیات بر ارزش افزوده امروز در ۶۰ تا ۷۰ درصد کشورهای دنیا اجرا می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده دارای اشکلات متعددی است، اظهارداشت: مهمترین اشکال قانون مزبور این بود که بجای اصابت به مصرف به تولید اصابت می کرد.

پورابراهیمی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه در اثر اشکلات جدی این قانون مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد شد.

وی در ادامه یادآورشد: مالیات بر ارزش افزوده پس از اصلاح بجای تولید به مصرف اصابت می‌کند که تولید به عنوان یکی از مهمترین موضوعات کشور کمترین آسیب را به خود خواهد دید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا