امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کارشکنی مجدد پتروشیمی‌ها در تحویل کود اوره به کشاورزان

یک مقام مسئول گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری واعلام کرده اند که کود اوره را براساس قیمت‌های بورس کالا تحویل می دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری و اعلام کرده اند که کود اوره را صرفاً براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان می شود.

رسولی اظهارداشت: موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه مورخ ۱۰.‏۰۴.‏۱۳۹۸‬ کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین در جلسه هیأت دولت در تاریخ ۱۲.‏۰۴.‏۱۳۹۸‬ مورد تأکید قرار گرفته است که شرکت‌های پتروشیمی نسبت به موارد مذکور تمکین نمی کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش معنادار تقاضا برای کودهای کشاورزی به ویژه کود اوره، عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی را به ویژه در مناطق سیل زده با مشکل جدی مواجه کرده است که می‌بایست هر چه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی شود و فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی فوراً از سرگرفته شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا