بین الملل

سهام اپل با کاهش رتبه اعتباری ۲ درصد سقوط کرد

پس از اینکه تحلیل‌گر یک موسسه رتبه‌دهی، رتبه اعتباری سهام اپل را از «خنثی» به «بهتر است فروخته شود» کاهش داد، سهام این شرکت ۲ درصد سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از نیویورک پست، پس از اینکه تحلیل‌گر یک موسسه رتبه‌دهی، رتبه اعتباری سهام اپل را از «خنثی» به «بهتر است فروخته شود» کاهش داد، سهام این شرکت ۲ درصد سقوط کرد. این کاهش رتبه نشان می‌دهد تجارت شرکت اپل در سال آینده با مشکلاتی اساسی روبرو خواهد شد.

تحلیل‌گر موسسه روزنبلات، ژون ژانگ، مقصر اصلی این کاهش رتبه را آیفون اعلام کرد. ژانگ گفت: گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری کنونی آیفون، که به سختی در تلاش هستند هیجان سال‌های گذشته را در بازار ایجاد کنند، با فروش ناامیدکننده‌ای روبرو خواهند شد.

ژانگ ادامه می‌دهد: آن‌چه اوضاع را برای اپل بدتر می‌کند این است که سایر محصولات این شرکت وزن کافی برای بالا نگاه داشتن رقم درآمد اپل در سطحی که سرمایه‌گذاران را راضی نگاه دارد، ندارند.

ژانگ نوشت: رشد فروش آیپدها در نیمه دوم ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت و رشد سایر محصولات شرکت، مانند هوم‌پاد، ایرپاد و آی‌واچ هم برای تامین رشد درآمد کل، کافی نخواهد بود.

این کاهش رتبه که باعث شد قیمت هر سهم اپل با سقوطی ۲.۱ درصدی به ۲۰۰.۰۲ دلار برسد، باعث شد تعداد تحلیل‌گرانی که سهام اپل را در سطح «بهتر است فروخته شود» دسته‌بندی کرده بودند، به ۵ نفر برسد. طبق آمار بلومبرگ، این اولین بار از ۱۹۹۷ تا کنون است که ۵ تحلیل‌گر بازار سهام اپل را در این سطح رتبه‌دهی کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا