صنعت، معدن، تجارت

توجه به کالاهای داخلی مبحث اولویت دار در شرایط تحریم است

آبادان – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که با تحریم‌های جدی روبرو هستیم، بحث تولید کالاهای داخلی یکی از مباحث اولویت دار ما در سطح کلان کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عامر کعبی ظهر امروز در چهارمین همایش تجلیل از صنعتگران برتر منطقه آزاد اروند که در محل سرسرای اجتماعات این سازمان برگزار شد، خطاب به صنعتگران حاضر در جلسه اظهار کرد: تولید نیاز به فعالان بخش اقتصادی و صنعتی دارد که شما آن را انجام می دهید، به طور حتم اگر در برخی موارد در بخش‌های مختلف در کشور به خودکفایی نمی رسیدیم، شرایط بدتری داشتیم.

وی گفت: در حال حاضر در موضوع بنزین ما به طور روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور استفاده می کنیم و اگر پالایشگاه‌هایی همچون خلیج فارس و هرمزگان را ایجاد نمی کردیم شاید در شرایط فعلی که قیمت هر لیتر بنزین وارداتی ۱.۵ دلار است ما می بایست مبلغ زیادی را برای واردات آن بدهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که هوشمندانه کشور را تحریم می کنند، توانسته ایم در بحث تحریم‌ها مقاومت کنیم و این کار ادامه دار خواهد بود.

کعبی با تاکید بر اینکه توجه به شهرک‌های صنعتی از بابت تولید و اشتغال بایستی مد نظر باشد، اظهار کرد: تمامی ارکان نظام وقتی طرح و یا لایحه ای در بحث مالیات، گمرکات، رفع موانع تولید و بهبود شرایط کسب و کار وارد مجلس می شود به طور جدی از آن حمایت می کند چرا که بر حمایت جدی از بخش تولید و صنعت معتقدیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی همه را اعم از بانک‌ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بیمه ها و بخش‌هایی که زیرساخت‌ها را تسهیل می کنند را برای کمک به صنایع، ملزم کرده ایم تا متناسب با منابعی که در اختیار دولت است کارها از پیش برود اما در اجرا، وقتی دولت با منابع محدود روبرو می شود، انجام و اجرای برخی قوانین و مصوبات با رکود مواجه می شود.

کعبی یادآور شد: در شهرستان آبادان در طی سه سال گذشته از سوی سازمان منطقه آزاد اروند کارهای خوبی در بحث شهرک صنعتی انجام شده اما تا رسیدن به شان و جایگاه آبادان در بخش تولید، صنعت و جغرافیای ما که ارتباط خوبی با همسایگان به جهت عرضه تولیدات می توانیم داشته باشیم، فاصله وجود دارد که باید ضمن کمک و هم افزایی با یکدیگر علاوه بر حل مشکلات وضعیت صنایع را بهبودی ببخشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها سبب شده تا آن بخش از کالاهایی را که امکان تولیدش در کشور هست، وارد نشود، گفت: صنعتگران می توانند با استفاده از این فرصت تولیداتشان را عرضه کنند، ضمن اینکه اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز باید در بحث بازاریابی و صادرات کالا به کمک صنایع بیایند، ما نیز در مجلس در جهت تسهیل امور کمک ها و حمایت‌های خود را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان از تمامی صنعتگران و تولید کنندگانی که با توجه به نوسانات موجود، مقاومت کردند و از سرمایه های خود گذشتند تا واحدهای تولیدی زنده نگه داشته شوند، قدردانی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا