امور زیربناییراه و ساختمان

امکان امدادرسانی سیار به خودروهای سنگین در آینده نزدیک/ احتمال افزایش تعرفه حمل خودرو در سال جاری

رئیس انجمن امدادخودروی کشور اظهار داشت: نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از امدادگران اقدام کرده‌ایم و به راحتی هویت تمام امدادگران با پلاک خودرو قابل شناسایی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سیدمهدی حسینی در همایش آموزشی اجرای امداد خودروی جاده‌ای با بیان اینکه پس از تصویب اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت رهبری از این قانون جایگاه ویژه‌ای برای مدیریت و توسعه بخش خصوصی در کشورمان ایجاد شد، گفت: با کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های مختلف امکان توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال‌زایی با حضور بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد علمی شدن مشاغل در کشور اظهار داشت: به دنبال افزایش دانش در رشته‌های مختلف نسبت به ثبت رشته امدادگری خودرو اقدام کرد‌ه‌ایم و امروز در دانشگاه علم و صنعت توافق‌هایی نسبت به این موضوع انجام دادیم تا در نظام فنی و حرفه‌ای رشته امدادگری ایجاد شود و بتوانیم استانداردهای این صنف را افزایش دهیم.

رئیس انجمن امدادخودروی کشور با اشاره به شناسه‌دار شدن امدادگران با توجه به پلاک خودرو گفت: نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از امدادگران اقدام کرده‌ایم و به راحتی هویت تمام امدادگران با پلاک خودرو قابل شناسایی است.

حسینی با اشاره به ثبت تعرفه‌های امدادخودرو در دستگاه پوز گفت: در حال حاضر در دستگاه پوز امدادخودرویی‌ها فاکتور منتشر می‌شود و مثل گذشته امکان گرانفروشی وجود ندارد و قیمت‌ها در دستگاه پوز ثبت شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر راه‌اندازی امداد خودرو ویژه ماشین‌آلات سنگین اعم از کامیون و اتوبوس گفت: در دستورالعمل امداد خودرو به این نکته توجه شده است و امکان امدادرسانی به خودروهای سنگین و سبک وجود دارد که ما هم این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس انجمن امدادخودروی کشور افزود: در حال حاضر خدمات رسانی سیار به ماشین‌آلات سنگین به صورت رسمی در کشورمان وجود ندارد اما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم و کلید شروع خورده شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه به زودی کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی از عرصه امدادخودرو خداحافظی می‌کند گفت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی وابسته به دولت است و در حوزه امدادرسانی به خودروها به دنبال انحصارطلبی است و در دستور العمل‌ها اعمال نفوذ می‌کند. با شکایت انجمن، کانون جهانگردی یک بار در دیوان محکوم شد و به زودی باید از این حوزه خارج شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی معتقد است امدادگران خودرو باید زیر نظر  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت داشته باشند گفت: سال گذشته اعلام شد که مجوز برای این حوزه باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شود اما واقعیت این است که  این وزارتخانه نمی‌تواند در خارج از شهر نظارت کافی را داشته باشد و نظر وزیر را ه و شهرسازی هم بر این است که حوزه نظارتی امدادگران سازمان راهداری باشد.

حسینی همچنین درباره احتمال تغییر تعرفه حمل خودرو اظهار داشت: قیمت‌ها هنوز قیمت‌های مصوب سال گذشته است و افزایش قیمتی صورت نگرفته است اما انجمن درصد پیشنهادی برای افزایش نرخ تعرفه حمل خودرو را به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده پشنهاد داده است که در صورت تصویب آن، اطلاع‌رسانی‌ها لازم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد در حال حاضر برخی‌ها نسبت به امدادرسانی سیار بدون آرم و داشتن هویت حقوقی به خودروها در سطح جاده‌ها اقدام می‌کنند که مردم باید بدانند در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری‌های حقوقی و شکایت از آن وجود ندارد.

همچنین در ادامه این مراسم جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت رشته امدادخودرو در نظام فنی – حرفه‌ای اظهار داشت: دانشگاه حمایت خود را برای این اقدام اعلام می‌کند و این صنف می‌تواند از نتایج تحقیقات پژوهشی برای افزایش سطح علمی رشته امدادگری استفاده کند.

وی افزود: در دو دهه آینده بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت و یا تغییر می‌کنند به طوری که ۲۵ درصد مردم در این فاصله زمانی شغل خود را از دست می‌دهند.

ذاکری با بیان اینکه با توجه به رشد فناوری کسب و کار الکترونیکی جای کسب و کار جاری را می‌گیرند گفت: به زودی نوع بسیاری از کسب و کار در کشور تغییر می‌کند و بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام مشاغل باید از بسترهای فناوری جدید برای ارائه خدمات غیرحضوری و یا به حداقل رساندن خدمات فیزیکی استفاده کنند و امدادگران هم می‌توانند به این جمع بپیوندند و بسیاری از خدمات را از طریق اپلیکیشن‌ها به کاربران خود ارائه دهند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا