ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

سوء استفاده ۲ هزار میلیارد تومانی از خریداران ارز دیجیتال

معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی از سوء استفاده ۲ هزار میلیارد تومانی از خریداران ارز دیجیتالی به دلیل عدم آشنایی با این فضا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر عباس آسوشه معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد گفت: ارز دیجیتال باید پس از خرید در کیف الکترونیکی و تحت شرایط خاص نگهداری شود و از آنجا که این بازارغیر محسوس می باشد و در ایران نیز قابلیت تبدیل به پول و کالا نمی باشد پس از گذشت چند ماه خریداران متوجه می شوند که سرمایه آنها مورد سرقت و سوء استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: مبادله ارز دیجیتال در ایران غیر قانونی است و فقط برخی از صرافی ها به صورت غیر مجاز مبادرت به معامله می نمایند.

همچنین بخوانید

دکتر عباس آسوشه از بررسی های دولت به منظور مبادله این ارز در کشور خبر داد و افزود: بیش از ۸ ماه از دستور دولت به وزارت نیرو و بانک مرکزی به منظور بررسی زیر ساخت های مبادله این ارز می گذرد و تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وی در خصوص حمایت سایر کشور ها از این ارز گفت: ارز دیجیتال صرفا” بر مبنای عملیات ریاضی در برنامه های کامپیوتری و توسط نرم افزارهای خاص و با فرآیندها و الگوریتم های خاص تولید شده و هیچ پشتوانه مادی مانند طلا ندارد و بر این اساس مورد حمایت دولت ها قرار نمی گیرد ولی برخی از کشورها عرضه این ارز را در برخی از صرافی های بسیار دقیق، مجاز دانستند.

معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد : آنچه که واضح است فضای مجازی به سرعت در حال رشد است و ما هر روزه شاهد یکی از محصولات این فضا هستیم و اکثر دولتها بر این باورند اگر در مقابل این محصولات قرار بگیرند مردم از راههای مختلف برای استفاده از آن بهره می گیرند که منجر می شود کنترل از دست دولت خارج شود.

انوشه ارز مجازی را غیر قابل قیاس با شرکت های هرمی دانست و افزود: ارز دیجیتال بر اساس نرم افزار و قواعد و قانون ریاضی ایجاد می شود و هرگونه تبادل به تائید کاوشگر میرسد که امکان رصد کل فضا برای کاربران میسر است ولی در شرکت های هرمی افراد به بخش کوچکی از هرم وارد شده و دونفر ماقبل از خود و بعد از خود را مشاهده می نمایند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا