امور زیربناییبانکراه و ساختمان

بانک‌ها چنددرصد از خانه‌های خالی را در اختیار دارند؟

چنبره بانک‌ها بر بازار املاک؛

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه بانک ها امروز به عنوان انبوه ساز پا به عرصه بازار مسکن گذاشته اند و در نقاط مختلف استان ها و کلانشهرها اقدام به خرید اراضی گسترده و املاک می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت بانک های خصوصی و دولتی در عرصه بنگاه داری و بازار مسکن، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بانک ها در تمام بخش ها و قسمت های اقتصادی فعال هستند که قطعا این رویکرد تخلف قانونی محسوب می شود.

فعالیت بانک ها در حوزه های اقتصادی به ویژه مسکن خلاف منافع ملی است

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت بانک ها در حوزه های اقتصادی به ویژه مسکن خلاف منافع ملی است، ادامه داد: در شرایط کنونی نظام بانکی ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پیچیده و پرابهام است و بانک ها در هر حوزه اقتصادی ورود کرده اند.

اثر منفی بنگاه داری بانک ها بر قیمت بازار مسکن

وی افزود: بانک ها امروز خود به تاجران بزرگی تبدیل شده اند که سیاست های کلان خود را بر اساس منافعشان تنظیم می کنند، از این رو شاهدیم که بسیاری از بانک ها به حوزه خرید و فروش املاک ورود کرده اند و این مسئله بر روی قیمت مساکن اثر منفی گذاشته است.

حجم زیادی از خانه های خالی از سکنه در اختیار بانک های خصوصی و دولتی قرار دارد

علوی با اعلام اینکه حجم زیادی از خانه های خالی از سکنه در اختیار بانک های خصوصی و دولتی قرار دارد، گفت: متأسفانه بانک ها امروز به عنوان انبوه ساز پا به عرصه بازار مسکن گذاشته اند و در نقاط مختلف استان ها و کلانشهرها اقدام به خرید اراضی گسترده و املاک می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حضور بانک ها به عنوان ابر مالکان در بازار مسکن موجب شده که قیمت ها توسط این بخش ها تعیین و هدایت شود.

خیانت بانک ها به مشتریان و مردم؛ بنگاه داری بانک ها مغایر با رسالت آن ها است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حضور بانک ها در بخش های اقتصادی نمایانگر خیانت این نهادها به مشتریان و مردم است، زیرا بنگاه داری بانک ها مغایر با رسالت آن ها است./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا