صنعت، معدن، تجارت

جلوی رانت و فساد در سایپا با شفاف‌سازی گرفته شده است

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از سایپا گفت: ترکیب مناسب مدیریت فعلی سایپا، رونق تولید و ارتقای بهره‌وری را در شرایط دشوار تحریم‌ها، رقم زده است.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپانیوز، اکبر صادقی گفت: گروه سایپا در چندماه اخیر با شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات صحیح به مشتریان، آنان را از مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی آگاه کرد و میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد.

وی افزود: مدیریت سایپا با فرایندسازی، ارتقای بهره‌وری و شفاف‌سازی با رانت و فساد در این بخش مقابله کرده و استفاده بهینه از منابع، توسعه بومی‌سازی قطعات، کاهش تعهدات برجای مانده از قبل و رونق‌بخشی به تولید را ادامه می‌دهد.

صادقی تعداد شکایت مشتریان از خودروسازی‌ها به‌ویژه سایپا را در حال کاهش دانست و تاکید کرد: با تلاش و اقدامات مناسب مدیران سایپا در زمینه تأمین قطعات، تکمیل خودروهای کف کارخانه و روشن‌گری درخصوص تبعات تحریم‌ها، شاهد بهبود شرایط هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که موضوع احتکار خودرو به‌هیچ‌وجه صحت ندارد، افزود: این خودروها متعلق به مردم بوده؛ بنابراین نگهداری این خودروها برای تولیدکنندگان هزینه ایجاد کرده و سودی ندارد.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های مناسب مدیران سایپا، در آینده نزدیک، طراحی، ساخت و تأمین قطعات پیشرفته مورد نیاز محصولات این گروه توسط تولیدکنندگان داخلی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی خودکفایی و تکیه بر توانمندی‌های ساخت داخل به‌عنوان یک دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود و سایپا اقدامات مناسبی در این بخش انجام داده است.

صادقی گفت: درخصوص تولید ملی و حفظ اشتغال کارکنان شاغل در صنایع، حساسیت و پیگیری زیادی از سوی تمامی نهادها و دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به‌دنبال حمایت از ادامه فعالیت تولیدکنندگان است.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد فعلی شرکت‌هایی مانند سایپا بیانگر حرکت در مسیر رونق تولید است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا