بانکبانک و بیمه

تخصیص ۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۶ طرح تولیدی

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن از تخصیص معادل ۸۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۵۶ طرح تولیدی که شامل ۶۰۰ میلیون یورو و ۸۵ میلیون دلار به صورت ارزی و مابقی به صورت ریالی می باشد، خبر داد.

به گزارش  ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به استان یزد سفر کرده بود روز پنجشنبه ١٣ تیرماه ۹۸ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار و دیگر مسؤلان استانی مرتبط با حوزه تولید برگزارشد ضمن بیان مطلب فوق، بیان داشت: با مطالعات انجام شده، از ابتدای سال جاری ۲۰۰ رشته صنعتی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و عدم اطمینان در ایجاد اشتغال پایدار، فاقد اولویت در پرداخت تسهیلات در این نهاد مالی شناخته شده است.
وی تأکید کرد : در اعطای تسهیلات باید هوشمندانه عمل کنیم بنابراین تنها از طرحهایی که از بازگشت سرمایه آنها اطمینان داریم حمایت خواهیم کرد زیرا این منابع، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم ایران است.  
مهری اظهار داشت: در این راستا اولویت های مختلفی تعریف شده است که در مرحله نخست، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تهیه مواد اولیه که قیمت آن چند برابر شده در اولویت قرار دارد.
رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن با بیان اینکه اولویت دوم، حمایت از تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تأمین اعتبار آنهاست که چهار هزار شغل جدید ایجاد می کند، اضافه کرد: حمایت از تکمیل این واحدهای صنعتی اشتغال پایدار و ارزش افزوده را به دنبال دارد به همین دلیل با پرهیز از سطحی نگری، با نگاه ملی و بین المللی از طرح‌ها حمایت می کنیم.
مهری با تأکید بر لزوم توجه تکمیل ظرفیت خطوط تولید واحدهای موجود گفت: اولویت سوم حمایت از طرح‌های توسعه ای واحدهای تولیدی است که با سرمایه گذاری های اندک، اشتغال بالا ایجاد می کند.
مدیرعامل این بانک اولویت چهارم را حمایت از طرح‌های صادرات محور اعلام کرد و یادآور شد: مشکلات واحدهای تولیدی عمدتاً مسائل مالی، ارزی و نوسان قیمت تجهیزات است بطوریکه بانک مرکزی ظرف چند روز گذشته، بخشنامه ای برای تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی اعلام کرده است.
وی با اعلام رضایت از وضعیت صنایع این استان تصریح کرد: برخی واحدها طرح‌های توسعه دارند که با آنها موافقت شد ولی در مجموع وضعیت واحدهای صنعتی استان یزد خوب است و این بانک صنعتی و تخصصی آماده حمایت از صنعتگران و معدنکاران این استان است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات شعبه یزد به تولیدکنندگان استان، حدود ۴۰ برابر منابع جذب شده بوده که این امر لزوم تمرکز حساب صنعتگران و تولیدکنندگان و حمایت بیشتر مدیران استانی در این زمینه را می طلبد.
مهری گفت: با توجه به محدودیت های موجود به دنبال افزایش سرمایه بانک به منظور حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان هستیم و در این زمینه حمایت دولت و مجلس بیش از پیش حایز اهمیت است.
محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز که در این نشست حضور داشت، ضمن اشاره به وضعیت صنعت در استان یزد، گفت: در حال حاضر کشور با شرایط خاصی رو به روست که در این شرایط نیازمند حفظ سرمایه های ملی هستیم.
وی ادامه داد: ‌بسیاری از طرح‌هایی که مورد حمایت بانک صنعت و معدن قرار گرفته، ظرفیت خوبی برای رفع بخش عمده‌ مشکل بیکاری در شهرستان‌های استان دارد.
طالبی همچنین با مثبت خواندن سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به استان افزود: این بانک مطالعات دقیق و خوبی در رابطه با مزیت‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه های مختلف داشته و از همه مدیران و سرمایه‌گذاران می‌خواهم قبل از تصمیم‌گیری از این ‌مطالعات استفاده کنند.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین توقعات بانک صنعت و معدن از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را به حق دانست و در ادامه اظهار کرد: واحدهایی که بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل‌ آنها در نظر گرفته شده، باید علاوه بر افزایش گردش حساب، نسبت به پرداخت به موقع اقساط وام خود نیز اقدام کنند تا موجبات رونق تولید و ارائه تسهیلات به دیگر واحدها فراهم شود.
طالبی ادامه داد: در رابطه با طرح‌های توجیهی صنعتی و اقتصادی شهرستان های استان، از فرمانداران می‌خواهم تا مسائل و مشکلات‌ این طرح ها را به صورت شفاف اعلام کنند تا تعیین تکلیف گردد.
مهری در دومین روز از سفر خود به استان یزد در جمع کارکنان شعب استان یزد حضور یافت و بحث هایی را پیرامون عملکرد این شعبه و برنامه های آتی بانک در خصوص بهبود عملکرد آنان مطرح ساخت و افزود: برای تسریع در اعطای تسهیلات لازم بود فرایندهای موازی حذف شود بنابراین اصلاح ساختار بانک انجام شد و تفویض اختیار بیشتر به شعب و سرپرستی ها صورت گرفت.
وی بر ارتباط و تعامل بیشتر سرپرستان و رؤسای شعب با مدیران ستادی بانک تاکید کرده و خاطرنشان ساخت: با ایجاد این ارتباط مستقیم فرایند اعطای تسهیلات و پیگیری کار مشتریان در زمانی به مراتب کوتاه تر از گذشته امکانپذیر شد.
رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنین از شرکت های تولیدی سیرنگ، شرکت توسعه صنایع غذایی رشد، یکتا گرانول میبد، فولاد ارفع، کاشی برج اردکان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و نقطه نظرات آنان قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا