بین الملل

سهام آسیایی در انتظار سخنرانی رییس فدرال‌رزرو رشد کرد

اکثر بازارهای آسیایی امروز در حالی که سرمایه‌گذاران مضطربانه منتظر سخنرانی جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو هستند، رشد کرد و افزایش سود اوراق قرضه دلار را بالا کشید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران مضطربانه منتظر سخنرانی جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو هستند، اکثر بازارهای آسیایی رشد کردند و افزایش سود اوراق قرضه دلار را بالا کشید. تاجران منتظرند تا ببینند آیا رییس بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ بهره در ادامه این ماه را تایید یا رد می‌کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۴ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۷ درصد پایین آمد، اما شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۷ درصد رشد کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۶ درصد سود کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۳ درصد به ارزش خود افزود.

پایین‌بودن نگران‌کننده نرخ تورم جهانی باعث شده است سرمایه‌گذاران به طور کامل روی این حساب باز کنند که رییس فدرال‌رزرو در سخنرانی خود کاملاً از کاهش نرخ بهره دفاع کند.

بازارها همچنان معتقدند کاهش نرخ بهره ۰.۲۵ درصدی فدرال‌رزرو در جلسه ۳۰-۳۱ جولای این بانک، قطعی خواهد بود. این در حالی است که قبل از گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا در روز جمعه، بازارها احتمال کاهش نرخ ۰.۵۰ درصدی بهره را ۲۵ درصد برآورد می‌کردند.

نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، که اخیراً تا ۱.۶۹۶ درصد سقوط کرده بود، تا ۱.۹۱۷ درصد بازگشت و باعث شد شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تا ۹۷.۵۰۰ واحد تقویت شود. نرخ برابری ین با دلار هم تا ۱۰۸.۹۰ تقویت شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا