بورسبورس اوراق

بورس، شفاف‌ترین نهاد اقتصادی است/ بازار سرمایه، مسیر مدیریت نقدینگی

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاخص‌های بورس در چند سال اخیر روند صعودی داشته و بازار سرمایه در یک اقتصاد سالم می‌تواند با نقش‌آفرینی، نقدینگی جامعه را از حوزه های آسیب‌زا و تورم زا دور و تخصیص آن منابع را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، سیدتقی کبیری، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  وضعیت شاخص های بورس در تالار شیشه ای، گفت: یکی از شفاف ترین حوزه های اقتصادی بورس است که معاملات در این بازار به صورت شفاف انجام می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ممکن است در بورس سودآوری  دراز مدت باشد، افزود: امنیت و شفافیت سرمایه در  بورس یکی از ارکان مهم است. باید به بورس توجه کنیم و نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهیم.

نمی‌توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب باز کرد

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر نوساناتی در حوزه ارز و سایر حوزه های اقتصادی مشاهده شد، ادامه داد: علیرغم نوسانات در بیشتر بازارها، در حوزه بورس روند شاخص ها رو به رشد و ثابت بود، لذا هر چقدر بورس بتواند بازار را در دست گرفته و مدیریت کند، سرمایه های بازارهای کاذب همانند ارز، سکه و خودرو را می توان به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.

مسیرهای سوداگرانه‌ای که در بسیاری از بخش‌ها آسیب زده و تنش‌های آن را می‌توان در طبقات جامعه مشاهده کرد با رشد شاخص‌های بازار سرمایه حذف می‌شوند و از این طریق می‌توان نقدینگی را در کشور مدیریت کرد.

کریمی با بیان اینکه نمی‌توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب باز کرد، تاکید کرد: مردم نمی‌توانند در درازمدت به حوزه‌هایی همانند ارز، سکه و خودرو دل ببندند و شاید ریسک سرمایه‌گذاری در این بازارها نیز زیاد باشد و در ماه‌های اخیر با کاهش قیمت ارز رشد شاخص‌های بورس بیشتر شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا