خودروصنعت، معدن، تجارت

تسریع در پرداخت تسهیلات به قطعه سازان

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی ایران بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات ۸۴۴ میلیون یورو یی به قطعه سازان در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مازیار بیگلو در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قیمت مواد اولیه داخلی درطول ۱۸ ماه گذشته سه برابر و در ضمن خرید های «اعتباری » قطعه سازان از فروشندگان مواد اولیه به خرید« نقدی » تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: نه تنها سه برابر نقدینگی بیشتر نیاز بود تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز را تامین کرد بلکه خریدها از حالت اعتباری سه، چهار، شش ماهه و حتی یکساله بصورت نقدی درآمد.

همچنین بخوانید

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی ایران گفت: تمام موارد مزبور به این نتیجه منتج شد که در پایان پائیز سال ۱۳۹۷ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوبه ای را مدنظر قرار دهد که در قالب این مصوبه ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات با قطعه سازان پرداخت شود.

وی افزود: بطورکلی از مجموع تسهیلات چهار هزار میلیارد تومان بصورت ریالی مورد توافق قرار گرفت و هفت هزار میلیارد تومان دیگر قرار شد معادل ارزی آن یعنی ۸۴۴ میلیون یورو پرداخت شود و قطعه سازان در زمان مقرر سود و اصل این وام را بازپرداخت کنند.

بیگلو اظهارداشت: چهار هزار میلیارد تومان از این تسهیلات با سه ماه تاخیر در اسفند ماه سال گذشته پرداخت شدکه نتیجه این اقدام افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور بود.

وی گفت: متاسفانه پس از هشت ماه هیچ خبری ازپرداخت تسهیلات ۸۴۴ میلیون یورویی به قطعه سازان نیست.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی ایران افزود: این دیر پرداخت موجب شد که خودروسازهابه سمتی بروند که خودروها را به اصطلاح با کسری تولید کنند و خودرو ها غیر تجاری شوند.

وی تصریح کرد: جای تعجب دارد سالی که به نام رونق تولید در کشور مزین شده به نظر می رسد نهادهای اقتصادی بالاخص بانک مرکزی هیچ نقشی در این زمینه برای خود قائل نبوده بلکه فکر می کند رونق تولید فقط باید برعهده صنعتگر یا وزارت صمت باشد.

بیگلو در ادامه یادآورشد: ضرورت دارد این تسهیلات در اسرع وقت پرداخت شود تا با واردات قطعات مورد نیاز خودروهای ناقص تکمیل و راهی بازار شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا