بانک و بیمهطلا و ارز

طلا در بازارهای جهانی چند قیمت خورد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۳۹۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که در آستانه سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره انتظار می رود فدرال رزرو موضع کمتر تهاجمی ای نسبت به کاهش نرخ بهره اتخاذ کند، ارزش دلار امروز افزایش داشت و موجب ارزان شدن قیمت طلا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۳۹۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۳۹۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «تقویت ارزش دلار به وضح تاثیر منفی روی قیمت طلا گذاشته است. به طور کلی به نظر می رسد که به دلیل پیش بینی عدم کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازار طلا در حال عقب نشینی از قیمت های بالای قبلی است.»

قرار است صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو اواخر امروز منتشر شود.

در حالی که احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره تا حدود زیادی کاهش یافته است، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم ۳ هفته گذشته رسید.

تقویت ارزش دلار موجب می شود طلا برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند گرانتر شود. در صورتی که رئیس فدرال رزرو در سخنان خود بر عدم کاهش قابل توجه نرخ بهره تاکید کند، ارزش دلار باز هم بالاتر خواهد رفت.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «کمرنگ شدن کاهش نرخ بهره در آمریکا موجب تضعیف قابل توجهقیمت طلا شده زیرا تجار به سمت بازار دلار سوق پیدا کرده اند.»

کاهش نرخ بهره معمولا موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد قیمت فلز زرد می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا