بانکبانک و بیمه

ضمانتنامه ها یکی از مهمترین و کم ریسک ترین منابع درآمدی بانک هاست

در جلسه روسای شعب خراسان رضوی بانک ایران زمین مطرح شد:

گردهمایی شعب مشهد با موضوع بررسی عملکرد ۳ماهه و تشریح استراتژیها، اهداف و برنامه های ابلاغی مدیریت امور شعب استانها با حضور مدیر و معاونین استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ایران زمین، مدیر استان با تاکید بر مطالعه و اطلاع کامل همکاران از استراتژی ها، اهداف، برنامه های مدیریت امور شعب استانها در سال ۹۸ و اهمیت تطابق برنامه های شعب با اهداف کلی آن مدیریت، جایگاه استان خراسان رضوی و شمالی را با توجه به ظرفیت های مالی این استان دور از انتظار دانسته و از روسای شعب خواست تا با جدیت بیشتر جهت ارتقای جایگاه استان اهتمام ورزند.

شمس آبادی با اشاره به اهمیت سودآوری به عنوان یکی از مهم ترین ملاک های بقای هر شعبه از دیدگاه مدیران عالی بانک اذعان داشت: منافع بانک در کلیه تعاملات اعم از جذب مشتری، ارائه خدمات، اعطای تسهیلات و . . . باید در راس امور قرار گرفته و در هر زمینه ای که انتفاع بانک تامین نگردد، در ادامه آن فعالیت باید تجدید نظر نمود.
وی با اشاره به این موضوع که مهمترین مشتریان بانک، مشتریان بالفعل و کنونی هستند افزود: روسای شعب در قبال حفظ مشتریان کنونی بانک مسئول بوده و باید با ایجاد رضایت در مشتریان فعلی، آنها را تبدیل به مشتریان وفادار و سودآور نموده سپس با همکاری آنها زمینه را جهت ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه که به واسطه مشتریان بالفعل شناسایی شده اند فراهم آورده و پس از بررسی درخواستهای ایشان، خدماتی متناسب با نیاز ایشان ارائه و بدین ترتیب اقدام به جذب مشتریان جدید نمایند. ضمن اینکه مشتریان از دست رفته بانک نیز که روزی از خدمات ما رضایت داشته اند و امروز به هر دلیل ارتباط خود را با بانک قطع نموده اند، می توانند موثرترین تبلیغات را برای بانک به همراه داشته و مردم به خاطر اطلاع از سابقه همکاری این اشخاص با بانک، اظهارات آنها را تایید خواهند کرد. پس ضروری است که با تماس و مراجعه به این مشتریان و شناسایی علل ترک بانک نسبت به احیاء مجدد آنها تلاش کرده و با تکریم ایشان به عنوان مشتریان قدیمی، زمینه همکاری مجدد را بوجود آوریم.
در همین رابطه شمس آبادی از مسئولین شعب حاضر در جلسه خواست تا با مطالعه روزانه سامانه BI و بخش نظر سنجی مشتریان، از میزان رضایتمندی مشتریان خود اطلاع حاصل نمایند.
مدیر استان در پایان عنوان نمود: کمبود ها و نارسایی ها نباید مانع حرکت رو به جلوی بانک شود بلکه یک مدیر باید همواره و در هر شرایطی از تهدیدها به نحو احسن استفاده و آنها را تبدیل به فرصت نموده و به عنوان یک بانکدار حرفه ای و یک مشاور مالی برای مشتریان خود ایفای نقش کند.
سلیمانی معاون استان نیز گزارشی از عملکرد ۳ماهه شعب و استان ارائه و به تجزیه و تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف شعب در هر بخش پرداخت. وی با تاکید بر رویه مصوب مدیریت امور شعب استانها مبنی بر انجام امور در چارچوب کارگروه ها از روسای شعب خواست تا با تشکیل منظم کارگروه ها در سطح شعب و ارسال بموقع صورتجلسات، همکاری لازم را با مدیریت استان معمول نمایند.
سلیمانی با اشاره به اهمیت اطلاع کلیه پرسنل از تمامی محصولات بانکی و جزئیات آنها خصوصاً بانکداری مدرن، گفت: همراه بانک ایران زمین به عنوان یکی از کامل ترین و ایمن ترین اپلیکیشنهای حال حاضر سیستم بانکی است اما بسیاری از مشتریان از خدمات منحصر به فرد آن بی اطلاعند لذا مقتضی است با اشراف کامل به این سرویس، نسبت به آموزش مشتریان و ترغیب آنها به استفاده از خدمات بانکداری مدرن اقدام شود.
وی در پایان بر مواردی از جمله: پرستاری به موقع خودپردازها و آماده سازی جهت ایام تعطیل، تمرکز بر صدور ضمانتنامه ها به عنوان یکی از مهمترین و کم ریسک ترین منابع درآمدی بانک و . . . تاکید نمود.
رضوی دیگر معاون استان در بخشی از سخنان خود بر استفاده صحیح از اموال و اقلام مصرفی اشاره داشته و از مسئولین شعب خواست تا با عنایت به اهمیت بایگانی اسناد، توجه بیشتری به بایگانی اسناد در شعب داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح شعب هزار میلیاردی تا ۱۰.۰۰۰ میلیاردی و با عنایت به ظرفیتهای مالی استان و فرصت باقیمانده از طرح، همچنین با بهره گیری از سازوکار کارگروه بازاریابی و جذب منابع، از جمله جذب مشتریان بالقوه از محل مشتریان بالفعل و مشتریان از دست رفته، از روسای حاضر در جلسه خواست تمام توان خود را در مسیر تحقق اهداف طرح موصوف بکار گیرند.
در پایان پیشنهادات و نقطه نظرات روسای شعب مورد ارزیابی و پاسخ قرار گرفت و از شعبی که بهترین عملکرد را در ۳ ماهه اول سال در بخش های جذب منابع، کاهش مطالبات، صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی در کارنامه خود داشتند مراتب تقدیر تشکر به عمل آمد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا