بانکبانک و بیمه

برنامه راهبردی بانک کشاورزی تلاش برای توسعه پایدار اقتصادی با اولویت استان های کمتر توسعه یافته است

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی:

فرهاد فنودی عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی اهداف برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور را برشمرد و بر حمایت همه جانبه از طرح های توسعه اشتغال روستائیان و عشایر مناطق محروم و مرزی کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کشاورزی، فرهاد فنودی روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در دیدار با کارکنان مدیریت و رؤسای شعب استان ایلام، اهداف برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور را تشریح کرد و افزود: توجه به مزیت های نسبی در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع کوچک و سنتی مناطق روستایی، گسترش زنجیره های تولید محصولات دارای مزیت در شهرستان ها و روستاها و ایجاد اشتغال از طریق کشاورزی مبتنی بر قرارداد، جزو مهمترین اهداف به شمار می آید.
وی فراهم آوردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر، اجرای برنامه های حمایتی توان افزایی زنان سرپرست خانوار، توجه به ایفای مسئولیت های اجتماعی ، اجرای طرح های تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، حمایت از طرح های تولید گلخانه ، مکانیزاسیون کشاورزی ، تأمین امنیت غذایی و حمایت از حلقه های مختلف در زمینه های تولید و عرضه گوشت و فراورده های دام، طیور و شیلات، و….  را از دیگر اهداف این برنامه راهبردی عملیاتی عنوان کرد.
عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی در ادامه اظهار داشت: رویکرد مدیریت عالی بانک ، توجه بیشتر به استان های کمتر توسعه یافته برای کم کردن فاصله طبقاتی و فراهم آوردن زیرساخت و بستر مناسب برای ایجاد فرصت برابر در تولید و عرضه محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره است و در این راستا به استان های کمتر برخوردار  اجازه داده شده است نسبت به تعادل منابع و مصارف، در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و زیربخش های مرتبط با آن از قبیل صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی، وضعیت ویژه ای داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تغییر ترکیب تسهیلات پرداختی به نفع پرداخت های سرمایه ای ، مبین نقش و توانایی بانک کشاورزی در حمایت از زیرساخت تولید است.
فنودی جذب کامل اعتبارات طرح توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را یکی از اصلی ترین فعالیت های بانک در سال گذشته و نیز سال جاری اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح ، تا پایان نیمه اول تیرماه امسال، با پرداخت بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ، بیش از ۳۸ هزار طرح و کسب و کار کوچک با میزان فرصت اشتغال حدود ۸۱ هزار نفر از روستائیان و عشایر ایجاد شده و  اجرای این طرح نقطه عطفی در سطح جامعه روستایی و عشایری به شمار می رود که حیات اقتصادی دوباره به این قشر بخشیده است.
وی با بیان اینکه اولویت کاری امسال بانک کشاورزی جبران خسارات سیل فروردین ۱۳۹۸ است خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه میان سازمان برنامه و بودجه کشور و این بانک ، مقرر شد ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی برای این منظورپرداخت شود.
فنودی یادآور شد: این در حالی است که برنامه پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز برای استان ها در دستورکار بانک قرار دارد و در زمینه افزایش توان تولیدی کشاورزان خسارت دیده ضمن استفاده از ابزار بیمه کشاورزی در زمینه امهال بدهی کشاورزان در قالب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از قبیل بند«خ» تبصره ۳۳ و بند ” ل ” تبصره ۱۶ و بسته حمایتی خاص برای سایر کشاورزان غیر مشمول ، نیز همکاری مؤثری داشته ایم.
وی درباره خرید تضمینی گندم نیز گفت: با عاملیت بانک کشاورزی از آغاز فصل خرید گندم تا تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری، ۱۷۵۵ مرکز خرید در کشور از طریق سامانه جامع الکترونیکی “خریدتضمینی گندم بانک کشاورزی” ، بیش از ۴،۲ میلیون تن گندم با ارزشی حدود ۷۴ هزار میلیارد ریال را در قالب ۶۲۷ هزار محموله از کشاورزان خریداری کرده اند که ۸۴ درصد بهای آن معادل ۶۱ هزار میلیارد ریال ، در شعب این بانک به حساب گندم کاران واریز شده است.
بر اساس این گزارش ،در ادامه این نشست مهندس مسعود جلالیان مدیر امور اعتبارات و بانکداری شرکتی، فریدون بهبهانی رییس اداره کل وصول مطالبات و اجرا و مهندس بهزاد عزت پناه مدیراستان ایلام و تنی چند از رؤسای شعب این استان سخنرانی کردند.
این گزارش می افزاید ، دیداربا قاسم سلیمانی دشتکی استاندار استان ایلام و جلسه با رییس سازمان جهادکشاورزی استان از دیگر برنامه های این سفر بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا