ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آذری جهرمی: در پی شکل دادن به ایرانی هوشمند هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکوسیستم استارت آپی سختی‌های فراوانی داشته است ولی ما به دنبال شکل دادن به یک ایران هوشمند هستیم که آینده‌ای روشن داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز (چهارشنبه – ۱۹ تیرماه) در مراسم رونمایی از طرح‌های کارآفرینی وزارت ارتباطات که در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از دوران تحصیل خود در دبیرستان اظهار کرد: یک روز به خانه آمدم و دیدم پدرم پوتین‌هایی را خریده و با میخی به دیوار آویزان کرده است، وقتی پرسیدم این پوتین‌ها را برای چه خریده‌اید، گفت برای سربازی رفتن تو مقدمات کار را آماده کرده‌ام و پوتین‌هایش را خریداری کردم. من پاسخ دادم که نمی‌خواهم سرباز شوم. می‌خواهم به دانشگاه بروم که پدرم گفت با معدل ۱۱ و نیم می‌توانی این کار را بکنی؟ بعد از این جملات پدرم تلاش فراوان کردم و در پیش دانشگاهی به معدل ۱۹ و نیم در ترم اول رسیدم.

وی افزود: بعد از آن در ترم دوم معدلم ۱۹ و ۷۵ شد و در کنکور رتبه‌ام به ۳۴ رسید و از آن روز تلاشم را ادامه دادم و امروز اینجا ایستاده‌ام.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات کارآفرینان در کشور اظهار کرد: شما برخلاف این مشکلات، اهل کل کل کردن هستید و این خصوصیتی است که من هم در دوران جوانی‌ام برای موفق شدن داشته‌ام و از این جهت میان خودم و شما کارآفرینان شباهت‌هایی را می بی نم.

جهرمی با بیان اینکه ما باید به عنوان دولت شرایط را برای کار شما، قابل پیش بینی کنیم، گفت: قابل پیش‌بینی بودن به ما کمک می‌کند که آینده را بهتر بینیم و دیدن آینده امنیت بیشتری را در کار فراهم می‌کند. فراهم کردن زیست بوم مناسب از سوی دولت موجب می‌شود که اگر کسب و کاری راه‌اندازی شد، کمتر کسی بیاید و به دنبال شکایت از شما کارآفرینان باشد چرا که هنوز مسیر پردردسر است.

وی تاکید کرد: اکوسیستم استارت آپی سختی‌های فراوانی داشته است ولی ما به دنبال شکل دادن به یک ایران هوشمند هستیم که آینده‌ای روشن داشته باشد. ما پارک‌های اقتصاد دیجیتال را به وجود آورده‌ایم که نمونه آزمایشی آن در مشهد در حال آزموده شدن است.

جهرمی در پایان گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم دست در دست هم دهیم و با کمک همه کارآفرینان و همکاری آنان و حمایت‌های دولتی از آنان، فضا را برای رسیدن به یک ایران هوشمند فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا