بین الملل

وعده جرومی پاول برای احیای اقتصاد امریکا باعث رشد وال استریت شد

در پایان معاملات چهارشنبه شب، پس از اینکه رییس فدرال‌رزرو در اظهارات خود، سرمایه‌گذاران را در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره، مطمئن‌تر کرد، شاخص‌های سهام وال‌استریت رکورد زدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات چهارشنبه شب، پس از اینکه رییس فدرال‌رزرو در اظهارات خود، سرمایه‌گذاران را در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره، مطمئن‌تر کرد، شاخص‌های سهام وال‌استریت رشد کردند و اس‌اندپی ۵۰۰ تنها ۵ سال پس از رسیدن به ۲۰۰۰ واحد، برای چند لحظه از ۳۰۰۰ واحد هم فراتر رفت.

جرومی پاول، رییس فدرال‌رزرو، در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بانک مرکزی آمریکا آماده است اقدامات مناسب برای تقویت رشد اقتصادی آمریکا را به اجرا بگذارد.

جی‌جی کیناهان، استراتژیست ارشد بازار در تی‌دی امریترید در شیکاگو، گفت: این تمام چیزی بود گه بازارها تمایل داشتند بشنوند. بسیاری از افراد نگران بودند فدرال‌رزرو در مورد کاهش نرخ بهره تردید کند.

پس از باز شدن بازارها، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ توانست از رکورد ۳۰۰۰ واحد فراتر برود، اما در نهایت اندکی پایین‌تر از آن سطح و در ۲۹۹۳.۰۷ واحد بسته شود که ۱۳.۴۴ واحد یا ۰.۴۵ درصد از سطح بسته شده دیروز بازارها بالاتر بود. تحلیل‌گران معتقدند رسیدن به این رکورد می‌تواند باعث تقویت اعتماد به نفس بازارها شود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۶.۷۱ واحد یا ۰.۲۹ درصد رشد کرد و به ۲۶۸۶۰.۲ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۶۰.۸۰ واحد یا ۰.۷۵ درصد رشد کرد تا در رکورد ۸۲۰۲.۵۳ واحد بسته شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا