امور زیربناییراه و ساختمان

توسعه گردشگری دریایی و هوایی به جزیره ابوموسی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از " تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر کشور " توسط کارگروه تخصصی سواحل، جزایر و بنادر کشور طی دو ماه آینده خبر داد و آن را مبنایی برای توسعه جزایر ایران دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی  و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر شواری امنیت کشور، با تاکید بر بهبود و توسعه تردد به جزیره ابو موسی، گفت: در خصوص توسعه تردد به جزیره ابوموسی بنا شد، مکانیزم های حمایتی برای بهبود و توسعه ظرفیت های تردد دریایی و هوایی به این  جزیره توسط استانداری هرمزگان پیشنهاد شود تا در کارگروه تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه جزیره ابوموسی ، افزود: مطالعات این طرح توسط سازمان بنادر و دریانوردی در کارگروه تخصصی سواحل ، بنادر و جزایر ارائه شد و مقرر شد برنامه‌های عملیاتی مشخص برای پیگیری مطالعات طرح جامع، تکمیل و تصویب شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سند توسعه جزیره ابوموسی، مصوبه هیات دولت است، تاکید کرد:  براساس مصوبه هیات دولت، بنا شد پیشنهاد های مربوطه در این زمینه از طریق کارگروه تخصصی به کارگروه مرز ویژه شورای امنیت منعکس شود تا به مبادی و دستگاه های مد نظر منعکس شود و ترتیبات اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز جزیره ابوموسی، گفت: از جمله زیرساخت های مورد نیاز گردشگری دریایی است که قرار شد سازمان بنادر و دربانوردی مکانیزم های حمایتی با اولویت ویژه برای طرح توسعه گردشگری جزیره ابوموسی را معرفی کند.  
 
در این نشست همچینن مصوب شد " ساختمان مرجع دریایی کشور " در جزیره ابوموسی احداث شود.
 
براساس این گزارش، سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل ، بنادر و جزایر شورای امنیت کشور با حضور همه اعضا و با ریاست محمد راستاد ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره ابوموسی برگزار شد. در این نشست که فرماندار جزیره ابوموسی نیز حضور داشت، گزارشی از آخرین وضعیت طرح جامع جزایر جنوبی ایران ارائه شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا