امور زیربناییراه و ساختمان

بسیاری از هواپیماهای فعّال باید از رده خارج شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم با عمر زیر ۵ سال اقدام کند، البته خرید هواپیماهای روسی به دلیل بروز برخی مشکلات در دستور کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، میانگین عمر ناوگان حمل و نقل هوایی حدود ۲۴ سال است، از این رو فرسودگی هواپیماهای ایرانی یک موضوع نگران کننده بوده که باید این مشکل هر چه سریع تر رفع شود.

بسیاری از هواپیماهای فعال در ایرلاین ها باید از رده خارج شوند

همچنین بخوانید

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدمت و فرسودگی هواپیماهای کشور یکی از چالش های بزرگ حمل و نقل هوایی است، ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از هواپیماهای فعال در ایرلاین ها باید از رده خارج شوند، اما به علت کمبود هواپیما، مجبور به استفاده از تمام ظرفیت ها هستیم.

عمر استاندارد برای ناوگان هواپیمایی کشور حدود ۱۵ سال است

وی افزود: قطعا باید از تمام راه های ممکن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی استفاده کرد، زیرا عمر استاندارد برای ناوگان هواپیمایی کشور حدود ۱۵ سال است.

امکان خرید هواپیماهای نو به دلیل تحریم ها از کشورهای اروپایی وجود ندارد

بهادری بر لزوم خرید و واردات هواپیمای جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی امکان خرید هواپیماهای نو به دلیل تحریم ها از کشورهای اروپایی وجود ندارد، از این رو اولویت اصلی خرید هواپیماهای دست دوم از این کشورها است.

وزارت راه هواپیماهای دست دوم با عمر زیر ۵ سال خریداری کند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم با عمر زیر ۵ سال اقدام کند، البته خرید هواپیماهای روسی به دلیل بروز برخی مشکلات در دستور کار نیست و اولویت اصلی خرید هواپیما از کشورهای اروپایی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر خلاف اظهار نظر مسئولان سازمان هواپیمایی درباره نبود نگرانی نسبت به بالا بودن عمر هواپیماهای ایرانی، این مسئله نگران کننده بوده و وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی خاصی را برای نوسازی ناوگان صورت دهد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا