امور زیربناییراه و ساختمان

مردم در کوتاه مدت خانه نخرند؛ با کاهش تقاضا مسکن ارزان می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار در کوتاه مدت، تشویق مردم به نخریدن مسکن است، زمانی که وزیر راه اعلام می کند که مردم خانه نخرند تا ارزان شود، یعنی زمینه برای کاهش قیمت ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش ادامه دار قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: متأسفانه قیمت مسکن ماهانه و روزانه در حال افزایش بوده و در این عرصه تاکنون اقدام قابل قبولی برای کنترل این معضل صورت نگرفته است.

دومینوی تلاطمات بازار مسکن؛ تأثیر افزایش قیمت مسکن در تشدید نرخ اجاره

همچنین بخوانید

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته افزایش قیمت مسکن تنها به حوزه خرید و فروش این بازار اثر نمی گذارد، بلکه تشدید قیمت ها، بازار اجاره مسکن را نیز دچار تلاطم کرده است، به طوری که در شرایط کنونی با فرا رسیدن فصل تابستان، مستأجران برای اجاره خانه با مشکل روبه رو شده اند.

علت افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر چیست؟

وی تصریح کرد: به طور حتم علت اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن، افزایش تقاضا و کاهش عرضه است، بنابراین در کوتاه مدت وزارت راه و شهرسازی باید فکری برای کاهش تقاضا در بازار مسکن کند.

مردم خانه نخرند؛ با کاهش تقاضا مسکن ارزان می شود

کیانپور ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار در کوتاه مدت، تشویق مردم به نخریدن مسکن است، زمانی که وزیر راه اعلام می کند که مردم خانه نخرند تا ارزان شود، یعنی زمینه برای کاهش قیمت ها وجود دارد، البته امروز در میان مردم نیز این مطرح می شود که قیمت ها پایین می آید و این مسئله موجب شده که میزان معاملات مسکن به شدت کاهش یابد.

کاهش قیمت مسکن به نفع سازندگان و خریداران است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا اگر روند خرید و فروش مسکن و عدم گرایش مردم برای خرید خانه تداوم یابد، در آینده ای نزدیک قیمت ها در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت و این مسئله هم به نفع سازندگان بوده و به منافع بسیاری را برای خریداران به دنبال دارد.

تولید انبوه مسکن راه کار بلند مدت دولت برای ساماندهی بازار املاک

وی گفت: البته موارد فوق، راه کارهای کوتاه مدت برای مدیریت بازار مسکن است، از این رو دولت در راستای سیاست های میان مدت و بلند مدت خود اقدام به تولید انبوه مسکن کند، البته در چند ماه اخیر سیاست هایی در این عرصه طراحی شده، اما متأسفانه هنوز این رویکردها عملیاتی نشده است.

دولت پروژه های روی کاغذ تولید مسکن را عملیاتی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت به جای آوردن طرح های تولید مسکن بر روی کاغذ، باید آن ها را در عرصه میدانی پیاده کند؛ تا در سال های آینده با تولیدخانه های جدید، عرضه افزایش یافته و تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا