بانکبانک و بیمه

با موزه بانک ملی ایران، تاریخ همراه شماست!

در دو سالگی افتتاح موزه بانک ملی ایران، همراه با تاریخ و تمدن کهن ایرانی، برگ های دفتر بانکداری کشور را ورق بزنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، طی ۹۱ سال حرکت پرفراز و نشیب خود اندوخته های ارزشمندی از آثار نفیس هنری تاریخ ایرانی و اروپایی گردآوری کرده است و همه این آثار ارزشمند را در ساختمان صندوق پس انداز ملی که از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی و از میراث ماندگار در زمینه معماری در کشور به شمار می آید، به عنوان مکان موزه در معرض نمایش گذاشته است.

موزه بانک ملی ایران عصر روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۶ به طور رسمی با حضور جمعی از مقامات برجسته کشوری از جمله اسحاق جهانگیری، علی طیب نیا، مسعود سلطانی فر و زهرا احمدی پور و با حضور مدیریت عامل بانک محمدرضا حسین زاده و اعضای هیات مدیره افتتاح شد.

موزه بانک ملی ایران با به کارگیری استاندارهای بالا در زمینه مکان، تجهیزات موزه ای طی دو سال پیاپی در سال ۹۶ و ۹۷ به کسب رتبه اول در میان موزه های دولتی و دریافت عنوان “موزه برتر کشور” نائل شد.

شایان ذکر است از زمان تاسیس موزه تاکنون تعدادی از سفرا و شخصیت های مهم کشورهای مختلف جهان از جمله کره جنوبی، تایلند، هند، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، لبنان، سوریه، الجزایر، بلاروس، بلغارستان، اتریش، هلند، نروژ و نیوزلند از موزه بانک ملی ایران بازدید کرده اند و اهالی فرهنگ و هنر و چهره های نامدار ایران نیز طی پیام های مکتوب این اقدام بانک ملی ایران را ستوده اند. علاقمندان به فرهنگ و هنر می توانند همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ الی۱۷ از این مجموعه با ارزش دیدن فرمایند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا