امور زیربناییراه و ساختمان

ارسال لایحه جامع مسکن به مجلس تا پایان مهر ماه/تعیین راه‌کارهای خانه‌دار شدن مردم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین جایگاه مسکن در حوزه عمران روستایی و شهری و راه کارهای خانه دار شدن مردم از جمله کارمندان، اعضای تعاونی ها و اقشار آسیب پذیر از محورهای اصلی لایحه جامع مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد دولت در ساماندهی بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت در بخش های مختلف بازار مسکن از جمله تعیین تکلیف مسکن مهر اقدام قابل قبولی انجام نداده و این مسئله امروز موجب تشدید تلاطمات در این حوزه شده است.

مطالبه اصلی مجلس ارسال لایحه جامع مسکن به مجلس است

همچنین بخوانید

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مطالبه اصلی مجلس و کمیسیون عمران، تدوین نهایی و ارسال لایحه جامع مسکن به مجلس است، اما متأسفانه بعد از گذشته چندین سال این امر محقق نشده است.

لایحه جامع مسکن تا پایان تابستان به مجلس ارسال می شود

بنایی از ارسال لایحه جامع مسکن به مجلس تا مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس در سال های اخیر اقدام به تدوین طرحی در این رابطه کرده اند، اما چون دولت اعلام کرده که لایحه مربوطه را ارسال می کند، طرح را مورد بررسی قرار نداده اند، حال دولت اخیرا اعلام کرده که لایحه مذکور را تا پایان تابستان به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی گفت: قطعا اگر دولت بار دیگر به وعده خود برای ارسال لایحه جامع مسکن عمل نکند، نمایندگان در فرصت باقی مانده از مجلس، طرح مذکور را بررسی و تصویب خواهند کرد.

لایحه جامع مسکن بازار املاک را ساماندهی می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تدوین لایحه جامع مسکن بسیار ضروری است و قطعا با تصویب و اجرای آن، بازار مسکن یک سامان و نظم قابل قبولی خواهد یافت.

تعیین راه کارهای خانه دار شدن مردم در لایحه جامع مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تعیین جایگاه مسکن در حوزه عمران روستایی و شهری، جایگاه شهرداری ها و نظام مهندسی در حوزه مسکن، راه کارهای خانه دار شدن مردم از جمله کارمندان، اعضای تعاونی ها و اقشار آسیب پذیر از محورهای اصلی لایحه جامع مسکن است./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا