انرژی

کاهش ۵۹ درصدی تولید نفت خلیج مکزیکو/ ادامه فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا

اداره اجرایی ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد که تقریبا ۵۹ درصد یا معادل ۱.۱ میلیون بشکه در روز تولید نفت خام در نواحی تحت مقررات آمریکا در خلیج مکزیکو به دلیل طوفان گرمسیری بَری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این اداره همچنین اعلام کرد: تولید روزانه گاز طبیعی در سکوهای فراساحلی در خلیج مکزیکو ۴۹ درصد یا ۱.۳۵ میلیارد فوت مکعب کاهش پیدا کرده است.

تولید کنندگان نفت تولید در ۲۵۷ سکو یا ۳۸ درصد از سکوهای فعال در شمال خلیج مکزیکو را تعطیل کردند. همچنین ۱۱ عملیات حفاری از مسیر طوفان خارج شده‌اند و سایر فعالیت‌های حفاری نیز تخلیه شده‌اند.

همچنین بخوانید

پالایشگاه‌های آمریکایی در مسیر طوفان به فعالیت ادامه می‌دهند.

اکثر پالایشگاه‌های آمریکایی که پالایشگاه‌های آنها در مسیر طوفان گرمسیری بَری قرار دارند، با قدرت گرفتن این طوفان که پیش‌بینی می‌شود نخستین طوفان فصل طوفان‌های گرمسیری باشد تلاش کردند به فعالیت‌شان ادامه دهند.

شرکت اکسون موبیل قصد دارد پالایشگاه باتون روژ به ظرفیت ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز را که در لوئیزیانا قرار دارد همچنان فعال نگه دارد.

پالایشگاه‌های شرکت رویال داچ شل در نورکو و کانونت لوئیزیانا که پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی در آن به ۶۱ سانتی‌متر برسد، قصد دارند فعال بمانند.

طبق اعلام مرکز ملی طوفان آمریکا، انتظار می‌رود طوفان بَری قدرت بیشتری پیدا کرده و بارندگی شدید و بادهایی به قدرت ۱۱۹ کیلومتر در ساعت را به همراه بیاورد.

به گفته سخنگوی اکسون موبیل، این شرکت اقداماتی را برای به حداقل رساندن ریسک بارندگی شدید برای کارکنان و تجهیزاتش به کار بسته است و پالایشگاه باتون روژ و سایر پالایشگاه‌ها فعالیت خود را ادامه خواهند داد. فعالیت‌های شل نیز در دو پالایشگاه لوئیزیانا ادامه دارد.

شرکت چنیر درباره وضعیت فعالیت خود اظهارنظر نکرد اما اعلام کرد انتظار ندارد این طوفان بر روی فعالیت‌هایش تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سه نفتکش LNG تا روز جمعه در شمال خلیج مکزیکو قرار داشتند که منتظر ورود به آبراه سابین پاس بودند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا