انرژی

سه برابر شدن شعبات بانک هندی برای همکاری با ایران

تعداد شعبه های در نظر گرفته شده بانک U.C.O برای همکاری با ایران سه برابر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از هندو بیزینس لاین، آتول کومار گوئل، رئیس هیأت مدیره این بانک هندی در حاشیه نشست مشترک با مقامات کنفدراسیون صادر کنندگان هند، با اشاره به ضرورت حفظ و ارتقای تعداد شعبات و مبالغ مورد نیاز برای تداوم تجارت مشروع با ایران گفت که این بانک تعداد شعبات مجاز خود برای همکاری با ایران را از ۲۲ شعبه به ۶۷ شعبه افزایش داده و یک مرکز مدیریت شعبات در شبکه خود ایجاد خواهد کرد که احتمالاً تا شش هفته ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به روند کنونی در تجارت جهانی و مسائل بانکی مرتبط با امور تجاری گفت که دولت هند بر حمایت از صادرکنندگان تاکید ویژه ای دارد و این بانک تلاش دارد تا صادرات به دیگر کشورها را تسهیل و تأمین مالی کند. به گفته این مقام هندی، در حال حاضر ۱۴ بانک ایرانی در بانک U.C.O حساب بر حسب روپیه افتتاح کرده‌اند.

همچنین بخوانید

وی در توضیح مکانیزم عملکرد این حساب‌ها گفت: وقتی از ایران نفت وارد می‌کنیم پول توسط شرکت‌های وارد کننده نفت هند به این حساب واریز می‌شود و بانک روپیه را به حساب بانک‌های ایرانی واریز می‌کند و بانک‌های ایرانی به صادرکنندگان در داخل ایران ریال پرداخت می‌کند.

به گفته گوئل در روابط این بانک با ایران از هیچ ارز خارجی استفاده نمی‌شود و پرداخت‌ها نقض کننده تحریم‌ها نیستند. وی فرصت‌های صادراتی به ایران را عظیم ارزیابی کرد و افزود خطوط اعتباری در نظر گرفته شده توسط این بانک برای صادرکنندگان هندی رقابتی بوده و تنها محدود به مصارف صادراتی نیست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا