امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۵۰ درصد عشایر آب آشامیدنی سالم ندارند/تصویب اعتبار ۲۰۲ میلیاردی

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد عشایر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند، گفت:با تصویب اعتبار مورد نیاز، تلاش می کنیم کار آبرسانی به آنها را توسعه دهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ها در حوزه عشایر در سال جاری، اذعان داشت: این اعتبار با حمایت و تایید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس پس از ۴۰ سال از صندوق توسعه ملی برای خدمات رسانی و به ویژه در حوزه آبرسانی عشایر اختصاص یافته است و امیدوارم با حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات از این صندوق به بخش عشایر در سال های آتی نیز ادامه یابد.

کرمعلی قندالی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد عشایر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و با تخصیص این اعتبار تلاش می کنیم کار آبرسانی به آنها را توسعه دهیم.

وی افزود: با مبلغ ۲۰۲ میلیارد تومان حدود ۲۹۸ پروژه در حوزه عشایر کشور اجرا می شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه از چند طریق آبرسانی به عشایر انجام می گیرد، گفت: آبرسانی سیار از طریق تانکر ها در شرایط خشکسالی برای عشایر و دام آنها کاری سخت و در عین حال موثر بوده است و تانکرها گاهی باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند تا آب را به سامانه های عرفی برسانند.

وی مرمت چشمه سارها و حفر چاه در حد شرب و مصرف دام را از دیگر روش های آبرسانی به عشایر عنوان کرد.

قندالی اظهار داشت: با اعتبار صندوق توسعه ملی قصد داریم شبکه هایی را احداث کنیم تا آب با هزینه و مسافت کمتر به مناطق عشایری برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا