صنعتصنعت، معدن، تجارت

با برگزاری نمایشگاه ساخت داخل حداقل ۷۰ درصد نیازهای وارداتی کشور تامین خواهد شد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه « نهضت ساخت داخل » گفت: بیش از ۷۰ درصد از نیازهای وارداتی کشور به وسیله توانمندی هایی که در کشور وجود، دارد قابل تامین است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، برات قبادیان، در گفت و گو با شاتا با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه معکوس در هفته پژوهش سال گذشته توضیح داد: پس از تجربه موفقیت آمیز نمایشگاه معکوس که در مدت سه روز و با عقد قرارداد بیش از ١٣٠ میلیارد تومان که باحضور شرکت های دانش بنیان، نخبگان، خبرگان صنعت، فناوران و استادان دانشگاه برگزار شد، و با توجه به اینکه امسال نیز نامگذاری سال به نام رونق تولید است، لذا تصمیم گرفته شد که نمایشگاه ساخت داخل را در تهران و استان های مختلف با حضور بنگاه های بزرگ برگزار نماییم.
او ادامه داد: بنگاه های اقتصادی بزرگ همانند شرکت های خودرو‌ساز بزرگ، فولاد، ذوب آهن و شرکت های فعال در عرصه های مهم صنعتی و معدنی می توانند با حضور در نمایشگاه ساخت داخل، نیازهای خودرا به نمایش بگذارند.
قبادیان با اشاره به تدوین شناسنامه تجهیزات، ماشین آلات و قطعات مورد نیاز هر واحد تولیدی گفت: بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک برای فناوری و دانش فنی تجهیزات و ماشین آلاتی که نیاز دارند، کتابچه ای تهیه می کنند و همچین آن ماشین آلات، قطعات یا ماشین آلات را به نمایش می گذارند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: با اطلاع رسانی که در کشور برای نمایشگاه نهضت ساخت داخل انجام می شود، همه افراد و دستگاه هایی که توانمندی برآورده کردن این نیازها را دارند، از این نمایشگاه بازدید و بایکدیگر مذاکره و انعقاد قرارداد می کنند. در حقیقت با برگزاری این نمایشگاه شبکه ای از نیازها و توانمندی ها را در کشور شکل داده ایم.
او با اشاره به تجربه این معاونت در برگزاری نمایشگاه معکوس در سال گذشته تاکید دارد: من یقین دارم با برگزاری این نمایشگاه بیش از ۷۰ درصد از نیازهای علمی و فناورانه کشور را به وسیله توانمندی های بومی طرف دیگر در کشور تامین می کنیم.
این استاد دانشگاه افزود: با این کار نهضت ساخت داخل و حمایت از تولید داخل در صنایع و صنایع معدنی از یک سو و حضور متخصصان و فناوران از دیگر سو موجب خواهد شد که در این بخش هم همانند بخش هایی چون انرژی هسته ای، بیو تکنولوژی و نانو تکنولوژی سرمایه گذاری زیادی انجام شده و به خودکفایی در داخل برسیم.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا