بین المللپرداخت الکترونیک

بانک مرکزی چین در پاسخ به رمزارز لیبرا، ارز رمزنگاری‌شده خودش را توسعه می‌دهد

طبق گزارش روزنامه South China Morning در ۸ جولای، بانک مرکزی چین قصد دارد در پاسخ به رمزارز لیبرا فیس‌بوک، ارز دیجیتال مخصوص خودش را توسعه دهد چراکه معتقد است لیبرا می‌تواند سیستم مالی چین را به خطر اندازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، وانگ شین، رئیس اداره تحقیقات بانک مرکزی چین (PBoC) گفت که اگر رمزارز لیبرا به‌طور گسترده در پرداخت‌ها، ‌به‌خصوص پرداخت‌های برون‌مرزی استفاده شود، آیا می‌تواند مانند پول عمل کند و بر سیاست‌های پولی، ثبات مالی و سیستم پولی جهان تاثیر بگذارد؟

همچنین وانگ در خصوص تصمیم بانک‌ها برای راه‌اندازی این رمزارز به‌دلیل عدم مشخص‌بودن نقش دلار آمریکا پس از تصویب لیبرا گفت:

همچنین بخوانید

«اگر این رمزارز وابسته به دلار آمریکا باشد، می‌تواند شرایطی ایجاد کند که ارزهای دولتی در کنار ارزهای دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا در جریان باشند. اما باز هم فقط یک رئیس و یک محوریت وجود خواهد داشت و آنهم دلار آمریکا و ایالات متحدهد خواهد بود که اگر اینگونه باشد، پیامدهای سیاسی، مالی و بین‌المللی در پی خواهد داشت.»

به همین ترتیب، مرکز تحقیقات بانک مرکزی چین از مقام ارشد اجرایی این کشور، یعنی شورای دولتی، تاییدیه گرفته است تا با همکاری دیگر نهادها و شرکای بازار، کار روی ارز رمزنگاری‌شده خودشان را آغاز کنند.

گزارش‌شده که دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های پکینگ، رنمین، ژجیانگ و شانگهای‌جیائو تونگ نیز در خصوص تامین مالی این ارز نیز اقداماتی انجام داده‎‌اند.

برنامه‌ریزی مرکز تحقیقات بانک مرکزی چین برای توسعه رمزارز، از زمانی آغاز شد که این کشور در شرایط دشوار تجارت کریپتوکارنسی روبه‌رو شد؛ زمانیکه سازمان‌ها برای تجارت بیت‌کوین، ارائه رمزارزهای اولیه و مبادلات کریپتوکارنسی محدودیت‌هایی گذاشتند.

طبق گزارشات، از زمان پدید آمدن تجارت بلاکچین مرکز تحقیقات این بانک مرکزی، بیش از ۳۰ میلیارد ین چین در مبادلات خارجی پردازش شده است.

 

 

منبع
cointelegraph

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا