امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری زمین های دولتی به ساکنان بومی اختصاص دارد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: زمین های دولتی به منظور اسکان نیازمندان ساکنان بومی اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهندس ابوذر جابری در گفتگو با برنامه نود و هشتی های رادیو اقتصاد گفت: بنیاد مسکن به عنوان متولی تامین مسکن روستاییان زمین های دولتی را صرفا” با کاربری مسکونی و به ساکنان همان منطقه که فاقد منزل مسکونی و سابقه استفاده از خدمات دولتی نداشته باشند واگذار می شود.

وی از نظارت این بنیاد به منظور جلوگیری از سودا گری خبر داد و افزود: افراد به منظور بهره مندی از امکانات این بنیاد باید فرم “ج” را در سامانه وزارت مسکن به ثبت برسانند تا مورد تائید به منظور جلوگیری از سودا گری شوند.

همچنین بخوانید

مهندس ابوذر جابری افزود: در دهه اول انقلاب واگذاری های زمین های خام به افرادا نجام شد که علیرغم موفقیت در اجرای این پروژه، شاهد سوداگری نیز بودیم که به منظور جلوگیری از این تجربه سیاست های واگذاری زمین خام به سیاست گذاری های ساخت و ساز تغییر پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی مسکن شهری بنیاد مسکن سیاست گذاری در واگذاری زمین های دولتی را با توجه به میزان تقاضا و شرایط جغرافیایی حائز اهمیت دانست و افزود: در کلان شهرها قیمت زمین سهم بسزایی در قیمت تمام شده مسکن دارد از اینرو توزیع زمین دولتی به نیازمندان مناطق کلان شهر تاثیر گذار تر از مناطق دیگر است.

وی ادامه داد : با توجه به محدویت زمین در کلان شهر ها باید برنامه ریزی و استفاده بهینه در ساخت و سازها رعایت شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا