بیمهخودروصنعت، معدن، تجارت

بیمه مرکزی: سایپا پول بیمه‌ها را نداد/ چرا بیمه خودروهای صفر متوقف شد؟

درحالی شرکت سایپا از مشتریان خود هزینه حق بیمه را دریافت کرده که پولی به شرکت‌های بیمه واریز نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بدهی هزار میلیاردی شرکت‌های خودروساز به بیمه‌ها موجب شده تا روند صدور بیمه نامه برای خودروهای صفر به مشکل بخورد.

رویه همکاری شرکت‌های خودروساز با بیمه‌ها در گذشته به این صورت بود که خودرویی ها به ازای دریافت حق بیمه از مشتری و واریز آن به حساب بیمه، بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را در زمان تحویل خودرو، به مشتری ارائه می دادند.

اما مشکل جدیدی که برای مشتریان شرکت‌های خودروسازی به ویژه سایپا بوجود آمده این است که خودروساز با بهانه عدم صدور بیمه نامه شخص ثالث، از تحویل خودروهای صفر کیلومتر به مشتری خودداری می کند.

ماجرا از این قرار است که شرکت‌های بیمه از خودروسازی سایپا طلب بسیار زیادی دارند و تصمیم گرفته اند تا زمانی که این طلب را دریافت نکنند، بیمه نامه ای هم به این خودروساز ندهند.

خبرنگار تسنیم به منظور بررسی موضوع با بیمه مرکزی تماس گرفت؛ مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی در واکنش به اخباری مبنی بر توقف صدور بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر به دستور بیمه مرکزی، اعلام کرد: اولا بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد و کار بیمه مرکزی راهبری و نظارت بر شرکتهای بیمه است.

زندی تصریح کرد: شرکت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت، اما متاسفانه به حساب شرکت‌های بیمه واریز نمی کند و مردم هم در صورت بروز حادثه خسارت خود را از شرکت‌های بیمه دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ادامه داد: این در حالی است که شرکتهای بیمه از شرکت سایپا میلیاردها تومان طلب دارند.

به عبارتی می توان گفت که پول بیمه را شرکت خودرو سازی سایپا از مردم دریافت می کند و خسارت را شرکتهای بیمه باید پرداخت کنند آنهم درحالی که پولی به حساب بیمه ها واریز نمی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا