صنعت، معدن، تجارت

سهم استان سمنان در ایجاد شهرک‌های صنعتی به ۳.۳ درصد رسید

سمنان – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان سمنان در حوزه صنعت، گفت: سهم این استان در ایجاد شهرک‌های صنعتی و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی به ۳.۳ درصد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن صالحی نیا صبح یکشنبه در همایش صنعتگران و معدن کاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن تأکید بر لزوم توسعه و تقویت فعالیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در کشور، اظهار داشت: سهم سمنان به لحاظ میزان واحدهای بهره‌برداری و ایجاد شهرک‌های صنعتی به ۳.۳ درصد کل کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه صنعت است، تصریح کرد: این استان در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در کشور جزو استان‌های پیشتاز است و تاکنون توانسته رتبه مطلوبی را در بخش توسعه صنایع و معادن در مقایسه با سایر استان‌ها به خود اختصاص دهد.

آمار مطلوب جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه و تقویت محصولات تولیدی در بخش صنعت باید در دستور کار مدیران در این بخش قرار گیرد، افزود: صنعت خودروسازی، قطعه‌سازی، نساجی، صنایع فلزی، غذایی، دارویی و شیمیایی ازجمله محصولاتی است که در این استان تولید می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه صادرات نیز فراهم می‌کند.

صالحی نیا با بیان اینکه استان سمنان در حوزه جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید عملکرد چشمگیری داشته است، اضافه کرد: تاکنون ۸۳ درصد از سهم استانی این منطقه در حوزه تسهیلات رونق تولید محقق شده است که این امر سمنان را در زمره استان‌های پیشتاز قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان‌هایی که در جذب تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ فعال عمل کنند هیچ‌گونه محدودیتی در سهمیه اختصاص داده‌شده نخواهند داشت.

معاون وزیر صنعت همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی و ایجاد تحریم‌های سنگین از سوی دشمنان، یادآور شد: در شرایط فعلی دولت به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در بخش تولید است و باید همگان در امر فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی تلاش کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا