بانکخودروصنعت، معدن، تجارت

نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد بانک ملت و گروه خودروسازی ایران خودرو

مدیران ارشد بانک ملت و گروه خودروسازی ایران خودرو، در نشستی علاوه بر بررسی راه های تقویت همکاری ها، موانع و مشکلات فراروی این همکاری ها را به بحث گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ملت،، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت همراه با چند تن از مدیران ارشد این بانک با حضور در محل شرکت ایران خودرو، با هاشم یکه زارع مدیرعامل و تعدادی از مسوولان این شرکت دیدار و گفت و گو  کردند.

مدیرعامل بانک ملت در این نشست، با بیان این نکته که ایران خودرو در سال های گذشته، تعامل مطلوبی با این بانک داشته است، اظهار داشت: انتشار بزرگ ترین صکوک کشور از سوی ایران خودرو با ضمانت بانک ملت انجام شد که این موضوع نشان دهنده اعتماد متقابل بین دو مجموعه است.

وی با بررسی موانع و مشکلات پیش روی همکاری های فی ما بین، دستورات لازم را برای حمایت از شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی ایران در راستای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید صادر کرد.

بیگدلی با ارائه راهکارهایی برای تسویه بدهی های ایران خودرو در بخش ارزی و ریالی به بانک ملت، درخواست های مالی این شرکت را دریافت و بررسی آنها را به مدیران مربوطه ارجاع داد.

وی با عرض خسته نباشید به مدیران ایران خودرو که در این شرایط سخت اقتصادی همچنان، چراغ تولید خودرو در کشور را روشن نگه داشته اند، یادآور شد: شرایط کنونی، شرایط دشواری است و بانک ها باید با تمام توان به کمک تولید بشتابند و بانک ملت نیز در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملت مهم ترین استراتژی خود را در سال جاری کمک به رونق تولید در کشور تعیین کرده است، تاکید کرد: با وجود بانک های بزرگی همچون بانک ملت، هیچ شرکت تولیدی در کشور نباید به دلیل کمبود نقدینگی، دچار تعدیل یا تعطیل فعالیت شود و حمایت از این شرکت ها، وظیفه ذاتی نظام بانکی است.

مدیرعامل بانک ملت همچنین از آمادگی شرکت های زیرمجموعه این بانک همچون تامین سرمایه، واسپاری، صرافی و بیمه ما برای همکاری با مجموعه ایران خودرو خبر داد و گفت: با برپایی نشست های تخصصی بین کارشناسان این شرکت ها و شرکت ایران خودرو، می توان راه های همکاری را بررسی و عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: بانک ملت برای کمک به مجموعه ایران خودرو برای عبور از این شرایط، در چارچوب ضوابط و مقررات، آمادگی کامل دارد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو نیز با قدردانی از حمایت های بانک ملت، از این بانک به عنوان یکی از بانک های دارای بیشترین تعامل با این گروه تولیدی نام برد و اظهار داشت: بانک ملت با حمایت از انتشار صکوک از سوی ایران خودرو، کمک بزرگی به پیشبرد برنامه های این شرکت کرد.

وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت در چند سال گذشته، بهترین بانک از لحاظ عملکردی بوده است، همکاری های مالی بین دو مجموعه را بر شمرد و از دست اندرکاران این بانک بابت این همکاری ها قدردانی کرد.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین پیشنهاداتی را در راستای تسویه بدهی های مالی این شرکت به بانک ملت ارائه کرد و خواستار دستور مساعد مدیرعامل بانک ملت برای حمایت از توسعه فعالیت های این شرکت خودروساز شد.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت همچنین همراه با سعید نصری معاون مدیرعامل، مجید ابراهیمی مدیر امور ناحیه یک، محسن شجاع مدیر شعب منطقه چهار تهران، رضا مجیدی رییس اداره کل اعتبارات و علی اکبر صابریان مدیر امور اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی این بانک و همچنین ابراهیم پور مدیرعامل گروه مالی ملت، از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

مدیران ارشد بانک ملت در این بازدید، از بخش های مختلف تولید انواع خودرو در این شرکت دیدن کردند و با موانع و مشکلات فراروی تولید خودرو در کشور از نزدیک آشنا شدند.

59STAgvEeNQc

bk7gk5NW1o8F

d2C3VKzsDg0a

0n3Lq7doGB7W

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا