صنعت، معدن، تجارت

تشکیل هلدینگ‌های صنعتی در استانها

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسترسازی وحمایت از راه اندازی هلدینگ‌های استانی با هدف جذب سرمایه های مردمی را حداقل در۳ استان دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی گفت: هدف این طرح، هدایت و جذب سرمایه‌های سرگردان به سوی بخش صنعت و تولید کشور است و این کار را با همکاری سازمان بورس پیگیری و دنبال می‌کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برنامه جدی امسال در مجموعه وزارتخانه این است که بتوانیم سرمایه‌های سرگردانی را که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت کنیم.

زرندی گفت: اقتصاد ایران دچار پارادوکس نقدینگی شده است و در حالی که نقدینگی بسیار بالایی درکشور وجود دارد و باعث مشکلات زیادی در اقتصاد شده، بخش تولید از کمبود شدید نقدینگی رنج می‌برد، لذا باید به سمت هدایت نقدینگی به سمت تولید باشیم.

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته باید سرمایه گذاری در بخش تولید را جذاب کنیم، نمی‌شود بخش مولد مالیات را پرداخت کند و بخش غیرمولد با سودهای سرشار، از پرداخت مالیات در امان باشد.

وی تاکید کرد: مالیات برعایدی سرمایه برای اقتصاد کشور لازم و ضروری است و امیدواریم هرچه زودتر به اجرا دربیاید.

زرندی همچنین توضیح داد: در یزد به عنوان نخستین استان، جلسات و مذاکراتی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تشکیل هلدینگ استانی برگزار کردیم تا بتوانیم این موضوع را به عنوان نخستین استان، در کشور اجرا کنیم و سپس در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهیم کرد.

زرندی تصریح کرد: در گام اول با حدود ۳۰ سرمایه‌گذار استان یزد مذاکره اولیه انجام شد که بتوانیم حدود هزار میلیارد تومان برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این ارتباط به عزم همگانی نیاز است و مجموعه استان‌ها هم باید فعال شود و ظرفیت‌های مردمی را برای فعالیت و مشارکت فراهم کنیم، به ویژه خیلی از مردم به منطقه خود تعصب دارند و حاضر به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان خود هستند.

وی افزود: در این موضوع، شخص استاندار، نمایندگان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تلاش و مشارکت فعالی داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا