صنعت، معدن، تجارت

سازه گستر سایپا عضویت خود در انجمن قطعه‌سازان را تعلیق کرد

شرکت سازه‌گستر سایپا درخصوص اظهارات سخنگوی انجمن سازندگان قطعات مبنی بر وجود ۱۱۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های گروه سایپا بیانیه‌ای صادر و عضویت خود در این انجمن را تعلیق کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، شرکت سازه‌گستر سایپا درخصوص اظهارات سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مبنی بر وجود ۱۱۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های گروه سایپا بیانیه‌ای صادر کرده و باتوجه به اصرار قابل تأمل آن انجمن بر اعلام آمار نادرست از تعداد محصولات دارای کسری قطعه در سایپا، این شرکت به‌عنوان متولی زنجیره تأمین محصولات گروه خودروسازی سایپا، تصمیم گرفته عضویت و همکاری‌های خود با انجمن مذکور را به حال تعلیق درآورد.

در متن بیانیه شرکت سازه گستر آمده است:

«در چند روز گذشته، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور، در اظهاراتی ناصحیح اعلام کرد ۱۹۰ هزار دستگاه خودرو دارای کسری در پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱۰ هزار دستگاه آن متعلق به محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا است.

این در حالی است که گروه سایپا بارها از طریق مبادی رسمی نظیر صداوسیما و پایگاه‌های خبری و مطبوعاتی کشور اعلام کرده ۸۰ هزار خودرو در کف پارکینگ‌های این شرکت به‌دلیل کسری برخی قطعات پیشرفته باقی مانده و با تدابیر اتخاذ شده درخصوص تأمین این قطعات، مراحل تکمیل و عرضه این خودروها به سرعت در حال طی شدن است.

اما باتوجه به اصرار قابل تأمل انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو بر اعلام اعداد و ارقام نادرست از تعداد محصولات دارای کسری قطعه در سایپا، به اطلاع مخاطبان ارجمند می‌رساند شرکت سازه گستر سایپا به‌عنوان متولی زنجیره تأمین محصولات گروه خودروسازی سایپا، تصمیم گرفته عضویت و همکاری‌های خود با انجمن مذکور را به حال تعلیق درآورد.

در پایان، تأکید و یادآوری این موضوع ضروری است که گروه خودروسازی سایپا با وجود مشکلات بسیار زیاد در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز و مشکلات و موانع فراروی تولید، همچنان با اعتقاد راسخ به راهبرد «رونق تولید»، به اجرای برنامه تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات خود و تحویل به مشتریان ادامه خواهد داد و براساس سیاست‌های اعلامی این گروه، از ماه آینده به‌طور میانگین ۱۲ هزار خودرو در هفته تکمیل و به بازار عرضه خواهد کرد.»

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا