بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت‌ها در بازار سکه و ارز تا کجا می‌ریزد؟

ابراهیم محمدولی گفت: افزایش قیمت ارز از یک سو و بالا رفتن تعداد فروشندگان طلا و سکه از سوی دیگر، روند نزولی قیمت سکه در بازار را تشدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین،   بازار ارز و سکه این روزها با ریزش قابل ملاحظه قیمت‌ها روبرو بوده است.

 امروز هر دلار در بازار به محدوده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد عبور دلار از این مرز روانی بتوان  ریزش قیمت ها را تشدید نماید.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار به خبرآنلاین گفت: بازار این روزها تحت تاثیر اخبار مثبت اقتصادی است و همین مساله نشان می دهد وقتی مدیریت اقتصادی درست باشد، تحولات سیاسی تاثیر چندانی بر بازار به جا نخواهد گذاشت.

 وی با تاکید بر اینکه اخبار سیاسی اتفاقا چندان در روزهای اخیر امیدوار کننده نبوده است، گفت: توقیف نفتکش ایرانی و کاهش فروش نفت و مجادلات داخلی طبیعتا باید روند قیمت‌ها را افزایشی می‌کرد اما نکته مهم اینجاست که مدیریت دقیق بازار سبب شده است داده‌های اقتصادی جواب بدهد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه ارز تحت تاثیر ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط صرافی‌ها افزایش یافته است، گفت: صادرکنندگان غیرنفتی کم کم بازارهای خود را یافته اند و از این رو توانسته‌اند روند ورود ارز به کشور را تسریع کنند اما نکته مهم اینجاست که باید این روند ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه ورودی ارز جوابگوی تقاضای موجود در بازار است، گفت: این روزها قیمت در حال ریزش است و از این رو بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به فروش سکه و طلای خود اقدام می کنند، همین امر سبب تسریع در روند ریزش می‌شود.

ابراهیم محمدولی

 پیش بینی بازار در روزهای آینده

وی با اشاره به اینکه قیمت سکه امروز به کمترین میزان از ابتدای سال جاری تا کنون رسیده است، ادامه داد: قیمت تمام سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده است که البته طبق براوردها هنوز حبابی ۱۹۰ هزار تومانی را داراست از این رو همچنان بازار برای کاهش بیشتر قیمت جا دارد.

برخی از فعالان بازار نیز معتقدند که مرز روانی سکه در حال حاضر رقم ۴ میلیون تومان است و نزدیک تر شدن به این مرز روانی در حال حاضر برای بازار چندان مقبول نیست چرا که سطح مقاومتی بازار در این محدوده قرار دارد.

محمد ولی با تاکید بر اینکه نتیجه سیاست های مدیریتی در بازار ارز و سکه خود را نشان داده است، پیش بینی کرد عدم تغییر شرایط مانع نوسان دوباره قیمت‌ها شود و بازار پس از تعدیل خود به ثبات خواهد رسید.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه همکاری صادرگنندگان غیرنفتی ثمره خود را امروز نشان داده، ادامه داد: همین حالا دلار به کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فروخته می شود و قیمت در این محدوده قرار دارد.

او در پاسخ به این سئوال که قیمت خرید طلا و سکه در حال حاضر چقدر است، گفت: فعالان منصف هر مثقال طلا را حدود ۵ هزار تومان ارزان تر از قیمت بازار خریداری می کنند اما طبیعی است در دوره های ریزش و افزایش تقاضا برای فروش قیمت های پیشنهادی برای خرید کمتر می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا