بین الملل

اعتصاب تاجران پاکستان بر سر اقدامات ریاضتی صندوق بین‌المللی پول

بازارها و عمده فروشان سراسر پاکستان روز شنبه در اعتراض به اقدامات درخواست شده از سوی صندوق بین‌المللی پول برای محدود کردن فرار مالیاتی، دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بازارها و عمده فروشان سراسر پاکستان روز شنبه در اعتراض به اقدامات درخواست شده از سوی صندوق بین‌المللی پول برای محدود کردن فرار مالیاتی و شکوفایی وضعیت مالی رو به افول این کشور، دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

عتیق میر، رییس اتحادیه تمام تاجران کراچی، که نماینده صدها بازار در این شهر است، گفت: در کراچی، که مهمترین شهر تجاری پاکستان است، حدود ۸۰ درصد مغازه‌های عمده‌فروشان، تعطیل بودند.

میر گفت: سیاست‌های دولت باعث به وجود آمدن بی اعتمادی و تجارت و صنعت شده است. او اضافه کرد: همین حالا هم تاجران درگیر مقامات مالیاتی فاسدی هستند که رشوه‌های سنگینی طلب می‌کنند.

اعتصاب‌های مشابهی در شهرهای بزرگ دیگر پاکستان، شامل لاهور، راوالپیندی در نزدیکی پایتخت اسلام‌آباد و مولتان مرکز صنایع ممتاز سرامیکی این کشور، انجام شد.

تحت برنامه کمک مالی صندوق بین‌المللی پول، که در ماه جاری به امضا رسید، پاکستان برای تقویت درآمدهای مالیاتی خود تحت فشار سنگین قرار گرفته است، تا بتواند کسری بودجه خود را که به ۷ درصد تولید ناخالص ملی این کشور رسیده، جبران کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا