صنعت، معدن، تجارت

تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو پژوی ۳۰۱ بدون حضور شرکت پژو در ایران خبر داد و گفت: در مجموع ۶۰ میلیون یورو برای این خط سرمایه گذاری شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، هاشم یکه زارع در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز نمود و بر این اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: هم اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکای به پژو خواهد رسید.

یکه زارع ادامه داد: اقدامات بسیار مناسبی در ایران خودرو به منظور شکل گیری پلتفرم داخلی صورت گرفته که به تدریج اثرات آن مشخص خواهد شد. این در شرایطی است که در شهریورماه امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مجدداً همکاری با پژو در دستور کار قرار گرفت و پس از ترک آن این خودرو همچنان به نام پژو به بازار عرضه می شود، خاطرنشان کرد: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده ایم.

یکه زارع خاطرنشان کرد: برای این خط تولید در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا