صنعت، معدن، تجارت

اشتغال کشور با تعدیل و تنش مواجه شده است/ شغل جدیدی هم ایجاد نشد

خرم‌آباد- نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: شرایط مختلف دست به دست هم داده تا هم وضع اشتغال موجود با تعدیل مواجه شود و هم شغل جدیدی ایجاد نشود.

همچنین بخوانید

حسین سلاح ورزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص تحریم‌های بین المللی، فشارهای وارده و روش‌های موجود در اقتصاد کلان کشور، کسب و کارهای ما در سطح کشور با معضل و مشکل مواجه شده اند، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی، معدنی، صنعتی و خدماتی به دلایل افزایش هزینه‌های تمام شده، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش بی رویه قیمت ارز، نیاز شدید به سرمایه گردش و نقدینگی و عدم تأمین آن، از دست دادن مشتریان و بازار، تعدد و تکرر سیاست‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و محدودیت دولت در حوزه صادرات با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

وی، تصریح کرد: اینها دست به دست هم داده که واحدها از نظر فروش، تأمین سرمایه و مواد اولیه برای تولید با مشکلاتی مواجه شوند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه گزارش‌هایی در سطح کشور مبنی بر کاهش ظرفیت تولید و نیروی انسانی در واحدهای تولیدی وجود دارد، افزود: شرایط تحریم وجود دارد، اما متأسفانه دستگاه‌های دولتی تصورشان این است که همه تبعات و موضوعات ناشی از تحریم را واحدهای تولیدی و بخش خصوصی باید تقبل کنند.

سلاح ورزی با بیان اینکه همچنین به دلیل تکالیف درآمدی که دولت برای بانک‌ها، سیستم مالیاتی و سیستم تأمین اجتماعی تعیین کرده، اینها خود را مقید به دریافت مطالبات، وصول مطالبات و تأمین آن می‌دانند و این امر موجب وارد شدن بار مضاعف بر بنگاه‌های تولیدی شده است، افزود: همه این شرایط اگر دست به دست هم دهند عملاً ما با دو پدیده مواجه شده ایم، یکی اینکه وضعیت اشتغال موجود با تعدیل، کاهش و تنش مواجه شده و از طرف دیگر شغل جدید و پایداری هم ایجاد نشده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا