انرژی

عقب‌گرد قیمت نفت با ضعیف شدن طوفان آمریکایی

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه پس از این‌که آمار نشان داد اقتصاد چین با آهسته‌ترین روند در ۲۷ سال گذشته رشد کرده است و نگرانی‌ها نسبت به تقاضا در دومین واردکننده بزرگ جهان را برانگیخت کاهش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۱ سنت کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۲۸ سنت کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

هر دو شاخص قیمت هفته گذشته تحت تأثیر کاهش تولید نفت آمریکا و تنش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه با بزرگترین رشد هفتگی در سه هفته گذشته روبه‌رو شدند.

در این بین پالایشگاه‌های آمریکایی در مسیر طوفان گرمسیری بَری با وجود تهدید سیل به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما این طوفان تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا را به میزان ۷۳ درصد یا ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

با وجود اینکه گزارش داده شد تولید نفت و گاز بیشتری در خلیج مکزیکو روز یکشنبه متوقف شد اما اپراتورها فرآیند ارزیابی وضعیت سکوهای فراساحلی خود را آغاز کرده‌اند تا تولیدشان را از سر بگیرند.

به گفته استفن اینس از شرکت ونگارد مارکتس، ضعیف شدن ریسک مربوط به طوفان بَری پیش‌بینی‌ها از تقاضای کمتر و عدم وجود اخبار جدید از خاورمیانه ممکن است به واکنش آرام قیمت نفت منتهی شود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار نشان داد رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم آهسته شده و به ۶.۲ درصد رسیده که ضعیف‌ترین روند در ۲۷ سال گذشته بوده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی پیش بینی کرد بازار نفت با وجود تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سال میلادی آینده دچار مازاد عرضه می‌شود. طبق گزارش آژانس، عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضا فراتر رفت. این مازاد به ذخایر عظیم که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به دلیل افزایش تولید ایجاد شده بودند، اضافه می‌شوند و همزمان رشد تقاضا ضعیف می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا