امور زیربناییتعاون و اشتغال

اختصاص ١٢۵٠ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به سرمایه گذاران حمل وشهری

طبق تفاهمنامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران ١٢۵٠ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران توسعه حمل و نقل شهری اختصاص می یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صندوق کارآفرینی امید، در مراسم تفاهمنامه توسعه حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی هوا که امروز (دوشنبه ٢۴ تیرماه) بین صندوق کارآفرینی امید و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد، اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در مقابل سپرده گذاری ۵٠۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران مبلغ ١٢۵٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه حمل ونقل پرداخت می نماید.

نوراله زاده گفت: این بزرگترین قرارداد صندوق برای کمک به سرمایه گذاران است و هدف ما از امضای این تفاهم نامه رونق تولید داخل و حمایت از خودروسازان و قطعه سازان داخلی است تا چرخ کارخانه ها به حرکت درآید.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه اثر بسیار زیادی بر کل زنجیره ارزش حمل و نقل و اشتغالزایی این زنجیره دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و تاکسیرانی، جایگزینی موتورسیکلت های انژکتوری و برقی، جایگزینی و توسعه انواع خودروهای پاک در ناوگان حمل و نقل همگانی، خرید دوچرخه و ترویج دوچرخه سواری، نصب تجهیزات کاهنده آلایندگی بر روی ناوگان حمل و نقل همگانی، تأمین تجهیزات پایش و کنترل آلودگی هوا را از جمله مواردی خواند که در قالب این تفاهم نامه مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.

نوراله زاده اظهار امیدواری کرد همکاری دو مجموعه صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران منجر به افزایش رضایت مردم و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و ایجاد فرصت های کسب و کار در این حوزه گردد.

در ادامه این مراسم، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که شرکت‌های بخش خصوصی به دلیل تورم و بهره‌های بانکی بالا توان اخذ وام را ندارند افزود: اما این صندوق که به صورت قرض الحسنه تسهیلاتی را ارائه می‌کند به عنوان یک کلید برای حل مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی است.

پورسیدآقایی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: ١٢۵٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق کارآفرینی امید به کسانی که در بخش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کنند پرداخت می شود.

وی توضیح داد: شهرداری تهران ۵٠۵ میلیارد تومان از محل اجرای طرح ترافیک در صندوق کارآفرینی امید سرمایه گذاری کرده و صندوق نیز ٧۴۵ میلیارد تومان به این مبلغ اضافه می کند.

وی بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ٢۴ میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک به صندوق کارآفرینی امید واریز شده و منابع جدید نیز به تبع آن واریز می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر داری تهران خاطرنشان کرد: اگر این عزمی که شکل گرفته ادامه یابد حتی در شرایط سخت مالی امروز که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است گام‌های مؤثری می‌توانیم برداریم و حتی تا سه سال آینده شاهد دور کردن هیولای آلودگی از سر مردم تهران باشیم.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه نگاه ما برای انعقاد این تفاهم‌نامه در جهت رفع آلودگی بوده است ولی آثار اقتصادی به همراه دارد گفت: اگر چرخ صنعت تولید موتورهای برقی راه‌اندازی شود علاوه بر استفاده مردم از هوای پاک کارگران زیادی مشغول فعالیت می‌شوند و این موضوع مسئله‌ای به غیر از رونق تولید نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا