بانکبانک و بیمه

کاهش ماهانه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه کاسپین/ یکپارچه سازی حساب های تعاونی های منحله هشتگانه

رئیس هیئت سرپرستی در همایش مدیران ارشد موسسه مطرح کرد:

همایش مدیران ارشد موسسه اعتباری کاسپین با حضور دکتر داود دانش جعفری، نماینده مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس و اعضای هیئت سرپرستی، معاونین، مدیران ستادی، مدیران حوزه های هشتگانه و روسای ادارات موسسه در فضای گرم همدلی و صمیمیت بین مدیران صف و ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا علی صادقی، رئیس هیئت سرپرستی ضمن عرض خیرمقدم، تبریک دهه کرامت، ولادت با سعادت امام رضا (ع) و تقدیر و تشکر از معاونین، مدیران حوزه های هشتگانه، مدیران امور و روسای ادارات گفت: هدف از برگزاری این همایش ابتدا ارایه گزارشی مختصر از همراهی و همکاری شما همکاران ارجمند و حمایت های بانک محترم مرکزی ج.ا.ا از اعضای هیئت سرپرستی طی ۸۴ روزی است که در خدمتتان بودیم. پس از آن، نقطه نظرات مدیران حوزه ها در رابطه با مشکلاتی که در صف مواجه هستند، همچنین راهکارهای پیشنهادیشان و پاسخگویی معاونین و مدیران ستادی به مسائل و مشکلات مطرح شده را خواهیم شنید تا انشاالله در پایان به جمع بندی راهبردی و عملیاتی جهت اعتلای موسسه کاسپین برسیم.

قراردادهای با ثبات بیشتر برای کارکنان موسسه کاسپین/ساماندهی نیروی انسانی و حقوق و مزایای کارکنان کاسپین

همچنین بخوانید

رئیس هیئت سرپرستی کاسپین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول مدت حضور اعضای هیئت سرپرستی در موسسه گفت: خدا را شاکریم به خاطر همراهی و همکاری خوبی که شما عزیزان داشتید بخصوص با حمایت های بی شائبه بانک محترم مرکزی، سازمان های نظارتی، دادستانی و استانداری توانستیم تا اینجای کار، یکپارچه سازی حساب های تعاونی های منحله هشتگانه، ساماندهی نیروی انسانی و حقوق و مزایای کارکنان را انجام دهیم و شاید برای اولین بار بود که قراردادها از یک ماهه، دو ماهه و سه ماهه به شش ماهه تبدیل شد و امیدوارم با حمایتی که بانک مرکزی ج.ا.ا می کند، انشاالله قراردادهای با ثبات و طولانی مدت با همکارانمان داشته باشیم.

پرداخت پنج هزار میلیارد ریال به سپرده گذاران از فروردین تا دهم تیر ماه ۹۸

علی صادقی در رابطه با پرداختی ها و وصولی های موسسه در مدت مذکور افزود: طی مدت یادشده بیش از ۹۵  هزار میلیارد ریال به سپرده گذاران هشت تعاونی منحله پرداخت داشتیم که ۵ هزار میلیارد ریال آن از فروردین تا دهم تیر ماه ۹۸ بوده است. همچنین بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال وصول مطالبات داشتیم که ۱۸۰۰ میلیارد آن نیز از فروردین تا دهم تیر ماه سال جاری از طریق تهاتر و نقدی وصول شده است.

همچنین رئیس هیئت سرپرستی در مورد مدیریت و کاهش هزینه های غیرضرور در موسسه گفت: طی همین مدت، با مدیریت هزینه ها توانستیم از محل تجمیع و کاهش اجاره بهای شعب ماهانه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کاهش هزینه داشته باشیم که در یک سال حدود ۵۰ میلیارد ریال می شود.

هیئت سرپرستی موسسه کاسپین مجوزدار شدند

صادقی با بیان اینکه مهمترین کار چالشی موسسه تغییر ثبت اسامی بود، اضافه کرد: موضوع تغییر اسامی هیئت سرپرستی موسسه با حمایت بانک محترم مرکزی ج.ا.ا، چهارشنبه هفته گذشته ثبت شد و بر اساس آن ما مجاز هستیم به شما مدیران صف و ستاد تفویض اختیار کنیم تا در پیگیری امور حقوقی و دعاوی موسسه تسریع شود که انشاالله تفویض اختیار ابلاغ می شود.

رئیس هیئت سرپرستی موسسه با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری سهامداران و هیئت تصفیه تعاونی های منحله گفت: طی جلسات متعدد با سهامداران محترم، بخصوص همراهی و همکاری هیئت محترم تصفیه فرشتگان و پیگیری های صورت پذیرفته برای جلوگیری از هزینه بیشتر، ساختمان فاطمی پس از طی مراحل قانونی به موسسه کاسپین واگذار می شود.

علی صادقی با اشاره به موافقت بانک محترم مرکزی ج.ا.ا با درخواست خط اعتباری، خطاب به مدیران حوزه ها گفت: با توجه به همکاری و همراهی که بانک محترم مرکزی ج.ا.ا با هیئت سرپرستی موسسه کاسپین دارد، همچنین با توجه به اینکه منابع جهت پرداخت موجود می باشد، برای راستی آزمایی سپرده گذاران تلاش مضاعف داشته باشید تا در پرداخت تسریع شود.

در ادامه مراسم، ابتدا هرکدام از مدیران حوزه های هشتگانه، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت سرپرستی جهت برگزاری همایش به منظور همگرایی بیشتر بین صف و ستاد به بیان مشکلات حوزه خود پرداخته و نسبت به رفع آنها پیشنهاد و راهکار ارایه دادند. همچنین معاونین و مدیران ستادی پس از استماع مشکلات و راهکاری پیشنهادی مدیران صف، در مقام پاسخگویی به سئوالات مربوط به حوزه خود بر آمدند و به طور مبسوط، مشروح و مستدل به مدیران حوزه ها پاسخ دادند.

دکتر دانش جعفری، نماینده مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز که میهمان ویژه مراسم بود با یادآوری و اشاره به زمان و مکان آغاز بحران اقتصادی جهان گفتـ: بحران اقتصادی جهان در واقع از سال ۲۰۰۸ در آمریکا شروع شد و سپس به اقتصاد اروپا و کشورهای آسیایی مثل چین، هند و … تسری یافت.

وزیر اسبق وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه با مقایسه تطبیقی آغاز و تسری مشکلات اقتصاد جهانی با اتفاقاتی که در ایران برای تعاونی ها و موسسات اعتباری افتاد و نظام پولی و مالی و کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد، استفاده از تجارب جهانی در مواجهه با مشکلات اقتصادی را هر چند مورد توجه دانست، اما جایگزینی راهکارهای بومی مانند در پیش گرفتن سیاست مقاومت اقتصادی و تاب آوری اقتصادی مورد تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری را کارآمدتر و مناسب تر از به کارگیری تجارب جهانی ارزیابی کرد.

در ادامه همایش مدیران ارشد موسسه اعتباری کاسپین، اعضای هیئت سرپرستی موسسه اعتباری کاسپین آقایان محمد مرادبیگی و نبی اله کشوری نیز به طور مبسوط و مشروح برای هر کدام از مشکلات و راهکارهای مطرح شده توسط مدیران حوزه های هشتگانه، همچنین معاونین و مدیران ستادی ارایه طریق نمودند.

در پایان مراسم، رئیس هیئت سرپرستی موسسه مجددا با تقدیر و تشکر ویژه از حمایت های راهگشای رئیس کل و مدیران محترم بانک مرکزی ج.ا.ا بخصوص جناب آقای دکتر حنیفی، معاون محترم نظارت بانک مرکزی؛ جناب آقای ارجمندنژاد، مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری؛ جناب آقای نصیری، مدیر اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری؛ جناب آقای کلامویی، رئیس گروه بازرسی ۵ اداره نظارت بر بانک ها و سایر کارکنان محترم آن بانک ابراز امیدواری کرد: مطالب سودمند و دلسوزانه مطرح شده توسط مدیران ستادی و صف هر چه سریعتر به سرفصل ها و اولویت های قابل پیگیری در ستاد تبدیل و با نصب العین قرار دادن آنها توسط کلیه دست اندرکاران و کارکنان ارجمند موسسه به عنوان مطالبات مشتریان، اقدام و پاسخگو باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا