بانکبانک و بیمه

بانک صادرات ایران در ١۵ ماه گذشته، ۴٠٠ هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرد

​رضا صدیق، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات خبر داد:

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران از جذب ۴٠٠ هزار میلیارد ریال منابع جدید در ١۵ ماه گذشته توسط این بانک خبر داد و گفت: با وجود افزایش قابل توجه مصارف بانک صادرات ایران، روند افزایش مطالبات غیرجاری کنترل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق در مراسم تکریم و معارفه مدیریت جدید شعب این بانک در استان کردستان با بیان این مطلب به بررسی فعالیت‌ها و اقدامات بانک در سال ٩٧ و مقایسه آن با ارقام سال ٩۶ پرداخت.

صدیق اظهار کرد: در ١۵ ماه اخیر بیش از ۴٠٠ هزار میلیارد ریال منابع جدید توسط بانک صادرات ایران جذب شده که نشان از ظرفیت و قابلیت‌های فراوان نیروی انسانی و بدنه کارشناسی این بانک دارد با این حال همچنان برای ارائه خدمات متنوع به بخش‌های اقتصادی کشور باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

همچنین بخوانید

وی با یادآوری اینکه در سال ٩۶ تراز بانک نزد بانک مرکزی با مشکلاتی روبرو بود، افزود: این روند در سال ٩٧ اصلاح شد و در مسیر بهتری قرار گرفت. برداشت از منابع بانک مرکزی در شان بانک صادرات ایران نیست و باید از سیر تحولات بانکداری، شرایط اقتصادی و تاریخ فعالیت بانک صادرات ایران به عنوان چراغ راه آینده درس گرفت و ضمن افزایش سهم بازار، از ابزار و روش‌های نوین خدمت‌رسانی به اقتصاد کشور و رفع دغدغه‌های تولید به بهترین وجه استفاده کرد.

وی اظهار کرد: حجم خط اعتباری ١٠۶ هزار میلیارد ریالی دریافت شده سال ٩۶ از بانک مرکزی با تلاش‌های صورت‌گرفته تا ٩ هزار میلیارد ریال در پایان سال ٩٧ کاهش یافت. در این مسیر با تهاتر مطالبات بانک از مشتریان دولتی با بدهی به بانک مرکزی، موفق شدیم تا ٩٧ هزار میلیارد ریالی از بدهی‌های بانک به بانک مرکزی را تهاتر کنیم.

وی افزود: در ارتباط با مطالبات غیرجاری توانسته‌ایم آن را کنترل کنیم به طوری‌که در پایان خرداد ماه سال ٩٨ مانده مطالبات برابر با مانده مطالبات پایان اسفند ماه ٩۶ است و در این ١۶ ماه هیچ رشد مطالباتی نداشته‌ایم و امیدواریم از این به بعد شاهد کاهش آن نیز باشیم.

به گفته عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، مصارف بانک در پایان سال ٩۶ در حدود ٩١٩ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در پایان سال ٩٧ به هزار و ۶٩ میلیارد ریال و در پایان خرداد ٩٨ به هزار و ١٢۶ میلیارد ریال رسیده که با این وجود، همچنان شاهد تقاضای فراوان برای دریافت تسهیلات از بانک هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک از ۵٧ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به بیش از ١٧۵ هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از جمله اقدامات دیگر سال ٩٧ بود که بانک را از شمولیت ماده ١۴١ خارج کرد، گفت: در سال ٩٧ تلاش همکاران موجب شد تا زیان بانک ٣٣ درصد کاهش یابد.
عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا را دلیل اصلی فشار بر شعب خارجی بانک صادرات ایران عنوان کرد و در خصوص فروش اموال مازاد بانک اظهار کرد: عملکرد بانک صادرات ایران در زمینه فروش املاک تملیکی و مازاد طی سال ٩٧ هم در تعداد و هم در مبلغ دو برابر سال ٩۶ بوده به نحوی که در سال گذشته، ۵٠٠ رقبه به ارزش پنج هزار میلیارد ریال فروخته شده است.

صدیق در این مراسم با اشاره به اینکه پرداخت فیزیکی پول در حال از بین رفتن است، تاکید کرد: اپلیکیشن «صاپ» بهترین امکان برای استفاده و بهره‌مندی از خدمات بانکداری الکترونیک است و ٣٨ میلیون مشتری بانک صادرات ایران می‌توانند حداقل ١۵ خدمت بانکی را با استفاده از آن به خدمت بگیرند.

وی با اشاره به استقبال خوب مشتریان و فعالان اقتصادی از «طرح ۶٧»، «اعتبار سپهر» و «خزانه زرین سپهر»، استقبال از طرح «طراوت» را با گذشت تقریبا دو ماه از آغاز آن، قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این طرح در استان‌های بزرگ و در میان صاحبان صنایع و بنگاه‌ها مورد استقبال خوبی قرار گرفته است که زنجیره تولید تا مصرف می توانند با استفاده از آن خرید و فروش اعتباری را دوباره احیا کرده و استمرار تولید را حفظ کنند.

صدیق تاکید کرد: این طرح می‌تواند بانکداری در کشور را متحول کند. تعهدات با این طرح توسعه پیدا می‌کنند و خدمات بانکی از حالت تسهیلات صرف فاصله پیدا می‌کند. با استفاده از این طرح نیاز مشتریان برآورده شده و آنها از تعهدات بانکی بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا