صنعتصنعت، معدن، تجارت

وزارت صمت میدان‌دار تحقق شعار سال ۹۸ باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در سال «رونق تولید» وزارت صمت می‌تواند میدان‌دار حرکتی بزرگ در راستای تحقق شعار امسال باشد.

همچنین بخوانید

احمد سالک ـ نماینده مردم اصفهان ـ در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: در این سال، ضرورت دارد تمام دستگاه‌ها، بخصوص وزارت صمت که شامل بخش‌های اساسی صنایع، معادن و تجارت است، این حرکت بزرگ را در راستای رونق تولید هدایت کند.

او ادامه داد: نمایشگاه‌هایی مانند «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» برای چند هدف تلاش می‌کنند؛ ظرفیت‌های داخل کشور شناسایی شود و در معرض دید مردم قرار گیرد که کار بسیار خوبی است. هدف دیگر، دعوت به مشارکت مردم برای رشد و رونق تولید ملی و نیز معرفی نخبگان به مردم است.

وی در این‌باره افزود: در این نمایشگاه‌ها، قراردادهایی بسته می‌شوند که در نهایت می‌توانند وابستگی ما را به خارج از کشور قطع و به رشد خودکفایی کمک کنند. بنابراین در مجموع، من این‌گونه نمایشگاه‌ها را موفق می‌دانم؛ اما نکته این است که چنین نمایشگاه‌هایی باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا بازدیدکنندگان، دستگاه‌های تولیدی و … در مسیر احیای ارزش‌ها تلاش کنند. مثلا ممکن است یک دستگاهی سبک زندگی غربی را توضیح دهد، در حالی که ما نیازمند سبک زندگی اسلامی‌ـایرانی هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین گفت: ماهیت این نمایشگاه نشان می‌دهد که تولیدات داخلی کشور می‌توانند با جهان رقابت کنند، نیازهای داخلی را تامین کنند و اشتغال ایجاد کنند.

او افزود: در حالی که مردم باید برای خریدن کالای ایرانی تشویق شوند، صنایع هم باید کیفیت کالاها را بالا ببرند.

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» ۲۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار می‌شود و تا ۳۰ تیرماه میزبان فعالان حوزه صنعت خواهد بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا