صنعتصنعت، معدن، تجارت

نمایشگاه کمکی به افزایش سرمایه در گردش است

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل کنونی تولیدکننده‌هاست و نمایشگاه می‌تواند به افزایش این سرمایه کمک کند.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو ستاد خبری نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: سرمایه در گردش همان پول داخل کشور است و نیازی نیست که برای آن دلار را تبدیل کنیم. اگر سرمایه در گردش را افزایش دهیم اشتغال بیشتر و از خروج ارز جلوگیری می‌شود. این سیاست بهترین تصمیم‌گیری برای صنعت کشور است؛ به خصوص صنایعی که محصول کامل آنها وارد نمی‌شود.

او نسبت به تاثیر نمایشگاه بر شرایط اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: به نظر من موقعیتی که امروز جلوی روی تولید قرار دارد در ده سال گذشته نبوده است و کشور ما از این فرصت باید استفاده کند. تولیدکننده‌ها امروز مشکلاتی دارند اما دولت به جای اینکه ارز خودش را، که مانند خونی در رگ‌های مملکت است، خارج کند باید به تقویت داخلی‌سازی بپردازد که هم منجر به جلوگیری از خروج ارز می‌شود و هم باعث می‌شود که تولید رونق بیشتری پیدا کند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: نمایشگاه صنایع نقشی تهییجی، اقناعی و اطلاع‌رسانی دارد. این نمایشگاه در واقع عامل تحریکی برای این است که بیشتر به ساخت داخل رو بیاوریم و تولید کننده‌ها و تامین‌کننده‌ها به ساخت محصولات داخلی ترغیب بشوند تا به عمق ارزش محصولات داخلی پی ببرند.

غزنوی افزود: مکانیسم بازار این‌گونه است که وقتی یک قطعه‌ساز چیزی تولید می‌کند خودش دنبال مشتری می‌گردد و آن را پیدا می‌کند ولی وقتی نمایشگاه برگزار می‌شود، این فرایند را ترغیب و تهییج می‌کند. نمایشگاه مشارکت را افزایش می‌دهد تا قطعه مورد نظر تولیدکننده از داخل تامین شود. تولیدکننده‌های داخلی به خصوص با افزایش نرخ ارز، انگیزه‌ای ندارند که کالا یا قطعه‌ مورد نظرشان را از خارج از کشور تامین کنند و به دنبال این هستند که داخلی سازی کنند و از محصولات ایرانی استفاده کنند.

او ادامه داد: امیدواریم نمایشگاه شرایطی را فراهم کند که قطعه‌سازان کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند و همان کالای مورد نظر تولیدکننده‌های نهایی را با همان کیفیت و همان مشخصات تولید کنند.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا