امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم قرنطینه داخلی برای مبارزه با کرم خراط گردو

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر تدوین دستورالعمل های به باغی و فعالیت قرنطینه داخلی برای افزایش آگاهی مردم و استفاده از شرکت های دانش بنیان برای مهار آفت کرم خراط گردو تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی امروز سه شنبه در نشست هم اندیش مدیریت کنترل آفت کرم خراط گردو با بیان اینکه دستورالعمل های تغذیه نیز باید به روز و به صورت منطقه ای تدوین شود، گفت: تغذیه درختان گردو باید متناسب با اقلیم و خاک مناطق تهیه شود.

وی در عین حال قرنطینه داخلی را ابزار قانونی در دست سازمان حفظ نباتات دانست و اذعان داشت: قرنطینه داخلی مهم تر از قرنطینه خارجی است و از این طریق می توان برای دریافت اعتبارات، اطلاع رسانی در حوزه آفات و بیماری های گیاهی و افزایش آگاهی مردم در زمینه کرم خراط گردو بهره برد.

طهماسبی حفظ دارایی های مردم و کشاورزان را از وظایف مسوولان بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات کشور باید در سطح ملی و استانی برای مهار آفت و بیماری ها وقت و انرژی بگذارد و تجربه نشان داده که هرگاه این سازمان دقیق و به موقع در زمینه مبارزه با آفات و بیماری ها ورود پیدا کرده، موفق بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود بارندگی های اخیر، کانون کوبی توسط سازمان حفظ نباتات در مهار آفات موثر بوده است.

رفتارشناسی آفات نباتی ضروری است

وی در عین حال رفتارشناسی در زمینه آفات و همچنین کرم خراط را ضروری خواند و گفت: با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، رفتار آفات نیز در حال تغییر است و شناسایی تغیییر رفتار به مهار آفات کمک می کند.

طهماسبی ادامه داد: یکی از راهکارهای مبارزه با آفت کرم خراط استفاده از فرمون ها است و شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید فرمون می توانند موثر باشند.

وی در عین حال بر استفاده از کارشناسان خارجی برای آموزش کارشناسان و باغداران به منظور مهار آفت کرم خراط تاکید کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا