بین الملل

خطر بروز رکود در انگلستان به بالاترین سطح رسید

اقتصاد انگلستان ظرف سه سال آینده احتمالا دچار رکودخواهد شد. ریسک رکود به بالاترین سطح خود از بعد از بحران مالی جهانی تاکنون رسیده و ۸هزار پوند برای هر خانوار انگلیسی هزینه در برخواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق هشدار تحلیل‌گران یک اتاق فکر، ظرف سه سال آینده احتمالاً اقتصاد انگلستان به رکود دچار خواهد شد. ریسک این سناریوی ناامیدکننده به بالاترین سطح خود از بعد از بحران مالی جهانی تا کنون، رسیده است. این اتاق فکر همچنین هشدار داد که انگلستان برای رویارویی با عواقب این رویداد آمادگی ندارد.

مطالعات رزولوشن فاندیشن، که به تازگی منتشر شده است عوامل این سقوط اقتصادی را ذکر می‌کند که شامل عوامل جهانی و داخلی می‌باشد. کند شدن اقتصاد جهان به دنبال تنش‌های تجاری و شرایط مبهم اقتصادی ناشی از برگزیت از جمله مهمترین عوامل ذکر شده‌اند.

این اتاق فکر در گزارش خود تحت عنوان «ناتوانی در برنامه‌ریزی»، می‌نویسد: ۵ رکود اقتصادی قبلی برای هر خانوار انگلیسی ۲۵۰۰ پوند (معادل ۳۱۵۰ دلار) هزینه در بر داشته و باعث بیکاری ۱ میلیون نفر در انگلستان شده است. اگر دولت نتواند تأثیرات این سقوط اقتصادی را مدیریت کند، تولید ناخالص داخلی انگلیس ۱۲ درصد سقوط می‌کند که این معادل ۸۰۰۰ پوند خسارت برای هر خانوار انگلیسی است.

رزولوشن فاندیشن هشدار داد که با توجه به شدت این رکود اقتصادی، اقداماتی مانند کاهش شدید نرخ بهره، که در دوره قبلی برای جلوگیری از تشدید سقوط انجام شد، این بار مؤثر نخواهد بود و باید از راهکاری جدید استفاده شود.

مدیر تحقیقات این اتاق فکر، جیمز اسمیت، می‌گوید: سیاست‌گذاران انگلستان به طرز نگران‌کننده‌ای قادر نخواهند بود مانند رکود اقتصادی قبلی واکنش نشان دهند. او توضیح داد با توجه به اینکه نرخ بهره انگلستان در حال حاضر تنها ۰.۷۵ درصد است و نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی بیش از ۲ برابر شرایط قبل از بحران مالی ۲۰۰۸ می‌باشد، فضای مانور زیادی برای سیاست‌گذاران وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا